szerző: Komiszár Kriszta
Tényleg mindenre képes az új Cupra Leon Kombi?
Első pillantásra lenyűgöz az új Cupra Leon Kombi látványa – a különleges, Enceladus matt szürke szín azonnal rabul ejtett. Imádom a matt autókat, és a Cupránál (igaz, 919 480 forintos felárért) gyárilag elérhető ez a matt felület. Szürkének írják, de napsütésben inkább zöldnek hat. A külső megújult, illeszkedve a Cupra új dizájnvonalához: megmaradt a jellegzetes „cápaorr”, de finomabb, sportosabb vonalak születtek. Morcos, de mégsem annyira, hogy túl agresszívnek hasson, így megőriz egyfajta kifinomult eleganciát is. A hátsó fényhíd és a világító Cupra embléma tovább emel a nem mindennapi megjelenésén.
Egy hétig volt lehetőségem használni az autót és folyamatosan éreztem a kíváncsi pillantásokat. Gyakran azon kaptam magam, hogy visszanézek: vajon miért néznek ennyien? Felkapcsolatam véletlenül a reflektort? Bekapcsolva maradt az elakadásjelző? Esetleg a fiam mutogat valamit a hátsó sorban a járókelőknek? De aztán rájöttem, hogy csak az elismerő tekinteteket vonzza – az emberek felismerik a „Cupra” logót, és kíváncsian csodálják a sportos újdonságot.
A Cupra korábban a SEAT nagy teljesítményű sportosztálya volt, de 2010 óta önálló márkaként működik, és a „Cup Racing” versenyszelleméhez hűen építi modelljeit. A Cupra Leon Kombi nemcsak a sportosságot képviseli, hanem mindezt elegáns csomagolásban teszi, amit a kifinomult részletek is alátámasztanak.
Belső tér és kényelem
Az autó belső tere éppen olyan dinamikus és szofisztikált, mint a külseje. A kormányon elhelyezett indítógomb F1-es hangulatot idéz, az ülések sportosak és igen kényelmesek. A kárpitok kellemes tapintásúak, ráadásul 70%-ban újrahasznosított anyagokból készültek. Az autó belseje a legtöbb helyen prémium érzetet kelt. A 12,9 colos érintőképernyőn futó infotainment rendszer gyors, jól átlátható és logikus; minden funkció könnyen elérhető, intuitív módon használható, nézzétek meg az alábbi videónkban:
Vezetési élmény – sportos és családbarát egyszerre
A Cupra Leon Kombi vezetési élménye igazán különleges. Kicsit tartottam tőle, hogy érződik majd valahol a kompromisszum, mivel egyszerre szeretne sportos és családi autó is lenni, de kellemesen meglepett. A plug-in hibrid hajtású modell tisztán elektromos üzemmódban akár 100 kilométert is képes megtenni, a hibrid üzemmód pedig harmonikusan vált az elektromos és a benzinmotor között – szinte észrevétlenül. Az üzemmódok között akár manuálisan is váltogathatunk.
Comfort módban ez az autó egy kényelmes családi autó érzetét kelti, bár a futómű lehetne kissé lágyabb. Sport módban azonban már megmutatkozik a spanyol virtus, amely igazán élvezetes vezetési élményt nyújt. Azonban a Cupra mód aktiválásakor érezhető igazán a 272 lóerős teljesítmény, és ebben a beállításban a feszesebb futómű már egyáltalán nem zavaró – sőt, néha vissza is kellett fognom magam, hogy csak az óvodába sietek, nem a versenypályán vagyok.
Ár és összegzés
Az új Cupra Leon Kombi ára 13 millió forintról indul, amely már tartalmazza a plug-in hibrid hajtást és számos más alapfelszerelést. A tesztmodell, amelyet vezettem, extrákkal felszerelve közel 20 millió forint értékű volt, ami a kategória prémium szegmenséhez igazodik. Összességében a Cupra Leon Kombi egy szerethető, tágas és környezetbarát autó, amely igazi kettősséget képvisel: családi autó, amely ugyanakkor egyetlen gombnyomással szenvedélyes sportautóvá válik – egy igazi „spanyol bika”, ami mindenképp különlegessé teszi a hétköznapokban is.