Túlzás nélkül állíthatom az utazási élmény benne olyan, mint ahogy elképzelünk egy felhőn ücsörgést vagy egy repülő szőnyegen suhanást. Semmi nem zavar meg, tökéletes nyugalom és csend uralkodik az utastérben. Ami nem is csoda, hiszen az Audi és a VW konszern legnagyobb személyautó platformjára épülő légrugós álomautóban ülünk. Ezeken a technikai alapokon osztozik többek közt a Porsche Cayenne, Lamborghini Urus, és a Bentley Bentayga is. Lássuk, be ez a liga a csúcsot képviseli.
Tartalomhoz a forma
Méreteit tekintve egy hatalmas (közel 5méter hosszú majdnem 2 méter széles) karosszéria öleli körbe a benne utazókat, ami maximális biztonságérzetet ad, de szűk helyeken manőverezésnél, parkolásnál megszokást odafigyelést igényel.
A károkozástól mentes manőverezéshez 360 fokos kamerarendszer és parkolási radarok arzenálja áll rendelkezésünkre, amiket ha megfelelően használunk szűk helyeken is magabiztosan boldogulunk.
A stílusos formaterv és a hihetetlen méretű 23”-os kerekek olyan szépen kitöltik a kerékjáratot, hogy az optikai csalódás garantált. Távolabbról nézve viszonyítási alap híján nem is tudjuk megállapítani az autó méreteit. Kecsesnek arányosnak tűnik, formatervezői ügyesen árnyalták nagyságát.
Tekintélyes térérzet
Kényelmünkről az első két ülésen több funkcióban állítható fűthető valódi bőr masszázs fotelek gondoskodnak komoly oldaltartással. Jó minőségű perforált bőrrel bevont fűthető, csodálatos ergonómiával kialakított multi kormánnyal terelgethetjük ezt a fantasztikus luxusautót. Ilyen körülmények közt a dugóban is kipihenhetjük a napi fáradalmakat és a minket ért stresszt.
A fontosabb információkról és beállításokról 3 nagyfelbontású kijelzőn keresztül tájékozódhatunk. De azért pár gomb, kapcsoló is a segítségünkre lesz.
Személyes kedvencem a középkonzolon mesterien elhelyezett hangerő állító tekerő, ami a rádió csatornák közti vagy a lejátszási listánkban történő navigálást is ellátja, könnyedén elérhető az első utas és a vezető számára is. Nem utolsó sorban precíz hangerőszabályzást biztosít a csúcs minőségű Bang&Olufsen hangrendszer számára. Ez a mai világban nagy kincs a többi versenytárs érintés érzékeny, esetleg kijelzőn történő hangerőszabályzásával szemben, amik sajnos elméletben biztosan jól működnek de, mi nem ezt tapasztaltuk. Sokszor egy kis halkításból nagy hangosítás lesz vagy esetleg fordítva. Ebben az autóban viszont tökéletes!
Utas és csomagtere is egyaránt hatalmas, négy személy és csomagjaik számára hosszútávon is kompromisszumok nélküli kényelmet biztosít. A hátsó ülések lehajtásával a bútorboltban bátran vásárolhatunk, szinte biztosan be fognak férni a kiszemelt darabok.
Az autópályák és a városok királya
És hogy milyen vezetni? Egyértelműen TOP kategória. 394 lóerős, 3 literes V6-os motor, amit tölthető hibrid hajtás egészít ki.
Fék, futómű, kormányzás és dinamika ritkán fordul elő ilyen harmonikus összeállításban.
A legendás quattro öszkerékhajtás magabiztosságot ad nem csak a csúszós úton, hanem az előzéseknél kigyorsításoknál is.
A plug in hybrid hajtáslánc nagyon illik a karakteréhez 50-60 kilométert tudtam megtenni tisztán elektromosan egy töltéssel, amit igényeink szerint oszthatunk be az EV menüben kiválasztott lehetőségekkel. Például autópályán kár elpazarolni a töltöttséget ott érdemes a töltés megtartása menüpontot választani. Városban, lassú araszolásnál pedig érdemes a tisztán elektromos hajtást beállítani. De ha arra van igényünk akár saját erőforrásáról is képes visszatölteni az akkupakkot. Ez kevésbé gazdaságos, mint konnektorról otthon vagy munkahelyen, de biztos van olyan helyzet, amikor ez is jól jöhet.
Töltetlen akkumulátorral is 10-11 literes vegyes fogyasztást könnyedén lehet produkálni sima hybrid üzemmódban dinamikus közlekedés mellett. Ezek a számok egy ilyen súlyú, méretű és teljesítményű autó esetében nagyon kedvezőnek tűnnek számomra.
Összegzés
Összességében egy fantasztikusan élvezetes módja a közlekedésnek a Q8-as volánja mögött ülni. Hátrányaként talán a méretét tudnám csupán említeni, amihez odafigyelés, megszokás és tapasztalat kell, aki hasonló kategóriából ül át annak ez már fel sem tűnik. A leírtakból sejthetjük, hogy csakúgy mint a „felhőn ülés” nehezen elérhető egy átlagember számára.
Az Audi csúcsmodellje ezzel a hajtáslánccal és 5 oldalon keresztül sorolható extrafelszereltséggel 46.867.260 forintot kóstál. Az Audi Q8-as alapára kicsivel 33 millió forint alól indul, a tesztelt plugin hibrid hajtáslánccal 35.812.000 forinttól lehet megkaparintani.