A tavaly 17 év után feltámasztott sportautólegenda Toyota GR Supra mostantól egy kisebb, vadonatúj 2.0 literes motorral is megrendelhető. Ára alaposan felkavarhatja az állóvizet a sportautó szegmensben.
200 kilóval könnyebb az új modell
A Toyota GR Supra európai kínálatában az eddigi 3.0 literes, soros hathengeres turbómotor mellett most megjelenik egy új 2.0 literes, soros négyhengeres turbómotor. A GR Supra az új 2.0 literes motor révén szélesebb rétegeket lesz képes megszólítani, ráadásul mivel a motorblokk könnyebb és kisebb, mint a 3.0 literes egység, kedvezőbb tehetetlenségi jellemzőkkel és kiegyensúlyozottabb futóművel ruházza fel a sportautót. Ez még pontosabb és kezesebb vezethetőséget eredményez. Ami a tömeget illeti, a 2.0 literes Toyota Supra belépő kivitele 200 kilogrammal nyom kevesebbet, mint a vele azonos, 3.0 literes verzió. A rövidebb motorblokknak köszönhetően annak tömege közelebb került a jármű tömegközéppontjához. Ez ideális tömegeloszlást eredményezett a két tengely között, és javította a modell tehetetlenségi jellemzőit.
Noha a motorteljesítmény szerényebb – 258 LE / 190 kW –, az erőforrás erőkifejtését élvezetessé teszi a széles fordulatszám-tartományban elérhető, tekintélyes 400 Nm forgatónyomaték, amely gyorsan kapcsoló, nyolcfokozatú ZF automata sebességváltón keresztül jut el a hajtott kerekekre. A GR Supra rajtautomatikájának köszönhetően az autó álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. Az elektronikusan korlátozott végsebesség ugyanúgy 250 km/óra, mint a 3.0 literes modellnél. A Toyota GR Supra gyártása már megkezdődött. A modell 17 050 000 forintos induló ártól már idehaza is megrendelhető, az első hazai ügyfelek ősszel vehetik át autójukat.
Ebben a két dologban tér el a 3.0 és a 2.0 literes Toyota Supra
A 2.0 literes GR Supra csupán két külső formai jegyében tér el a 3.0 literes modelltől: az egyik a 18 colos keréktárcsák, a másik a kipufogórendszer 90 mm-es átmérőjű, fényes króm végcsöve (a nagyobb teljesítményű modell 100 mm-es, csiszolt nemesacél végcsövet kapott.) Az utastérben a hagyományos sportautós elemeket ultramodern funkcionalitással kombináló környezet várja a vezetőt. Az együléses versenyautók kezelőfelületének elrendezését követő kialakítás célja, hogy a felhasználó maximálisan a vezetésre tudjon koncentrálni. A mélyen húzódó, keskeny, vízszintes műszerfal a legcsekélyebb mértékben sem akadályozza az előre tekintést, így a vezető pontosan irányíthatja járművét nagysebességű manőverezés során.
A műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpit harmonikus, egybefüggő kialakítása erőteljes, egységes hatást kelt. A GR Supra üléseinek kialakítását a motorsportból nyert tapasztalatok segítették. Minden helyzetben kényelmesek, mégis kiváló megtámasztást biztosítanak, különösen a versenypályán. Az ülőlapon és a háttámlán egyaránt határozott oldalsó párnázat tartja szorosan a testet, a fejtámasz integrált kialakítású.
Tavaly egy 340 lóerős, hátsókerék-hajtású Toyota GR Supra került hozzánk tesztelésre, és azonnal függővé tett minket. Úgy éreztük, a vezetés élménye minden pillanatban hatványozottan átjön, és érezni a sportkupé minden rezdülését.