Akkoriban az S2000-es versenyautók vásárlásakor az ügyfél eldönthette: csupán kit-ként vásárolja meg az autót, majd saját maga összeépíti, vagy pedig helyben, a cég szakértőinek segítségével rakja össze. Az R2-es és R5-ös autók esetében viszont már dönthetett úgy a vásárló, hogy kész autóként szeretné megvásárolni kiszemeltjét. Ekkor került a cég életébe a disztribútori szerződés, és így indult el egy még szorosabb együttműködés Tagai Tamással.

Tagai műhely
Minden egyes munkafázis után alapos takarítással érik el a laboratóriumi körülményeket

2019-ben aztán újabb kérdéssel lépett a szakember elé a Peugeot. Az R2-es géposztály Rally4-re történő átminősítése apropóján nem csak vadonatúj autót kezdett tervezni a cég, de annak a gyártását és forgalmazását is új alapokra kívánták helyezni. Az új rendszerben így a disztribútorok már nem építenek, csupán forgalmaznak. A feladatot kizárólag két kiemelt minőségű műhelyre bízták: ennek egyike a Tagai Racing Technology.

Rekordszámú autógyártás

„Az első három autó építése rendkívül sok időt és energiát emésztett fel, ám miután azokkal elkészültünk, gyorsan és már külföldi felügyelet nélkül készültek nálunk a Franciaországból érkező, becsövezett karosszériákból a versenyautók. Mintegy 25 darab Rally4-est építettünk az elmúlt másfél év alatt. Nagyjából ugyanannyit, mint ahány Peugeot-t az előző öt évben” – emelte ki Tagai Tamás.

Tagai műhely
Kizárólag szakértői kezek által készülnek a Peugeot versenyautói
Tagai műhely
Minden egyes fázist szigorú ellenőrzés követ

Tagai Tamás elmondta, hogy a budakeszi műhely laboratóriumi tisztasággal rendelkezik, hiszen az autót is ennek megfelelően, makulátlan állapotban kell átadni. A versenyautók egy 300 négyzetméteres műhelyben készülnek, ahol munkamennyiségtől függően három-öt dedikált szerelő dolgozik. Egy-egy autó összeszerelése pedig nagyjából 120-140 munkaórát igényel. A karosszéria előkészítését és a fényezést követően kezdődik az összeépítés, a beállítások, majd egy mintegy 40 kilométeres tesztút. A tesztkör megtétele alatt minden mechanikus és elektronikus rendszert ellenőriznek a szakemberek. Az út végeztével újabb ellenőrzés következik: lecserélik az olajat és a kerekeket is, új felniket és abroncsokat tesznek fel. Még egy végső ellenőrzés következik ezután, majd az autót elszállítják a budakeszi műhely telephelyéről Franciaországba, a Peugeot Sport központjába.

Ha kíváncsi vagy, melyik hazai autógyárban gördült le a negyedmilliómodik darab, kattints ide! Ha pedig azt szeretnéd megtudni, hogy mennyire jött be nekünk a Peugeot 3008, akkor olvasd el tesztünket: Peugeot 2008 GT: a csúcsmodellt teszteltük, alig akartuk visszaadni

1
2