Mindössze 3000 példányban készül el, karosszériáját és az utasterét pedig minden korábbinál extrémebb GP stílusjegyek uralják. Ez az új MINI John Cooper Works GP, amely hűen követi a 2006-ban és 2013-ban bemutatott, ugyancsak limitált szériában kínált MINI John Cooper Works GP modellek által kijelölt ösvényt. A maximális teljesítmény és a fizika törvényeivel dacoló menetdinamika vérpezsdítő egységét váltja valóra.
MINI John Cooper Works GP: klasszikus stílusjegyekkel felvértezve
A széles nyomtávokkal és nagyméretű első koptatóval megrajzolt, laposra húzott frontrész, a kiszélesedő kerékjárati ívek és a még elölről is jól látható, sportos légterelő szárny egysége verhetetlen menetdinamikai adottságokat sejtet. A MINI olyan klasszikus stílusjegyei, mint az ellipszis-alakú első fényszóró-pár és a hatszögletű hűtőrács, eközben már első ránézésre is azonnal felismerhetővé teszik a brit prémiumgyártó büszkeségét. Az élsportoló atletikus kisugárzását a MINI John Cooper Works GP modellek által fémjelzett stílusjegyek, így a motorháztető légbeömlője és a GP emblémával ellátott, méhsejt-mintázatú hűtőrács erősíti tovább.
A keskeny ablaksáv és az emelkedő övvonal kölcsönhatása olyan dinamikus ék alakot formál, amely már álló helyzetben is egy sebesen száguldó sportautó benyomását kelti. A nagyméretű karosszéria-felületek harmonikus egysége erőteljes kiállást sugall. A markáns első koptató és a légterelő hátsó szárny pedig nem csupán a jármű körüli légáramlatot optimalizálja, de oldalnézetből versenyautósan sportos megjelenést is garantál.
A karosszéria Racing Grey metál árnyalatban pompázik, amely erőteljes mélységgel kecsegtet és a lágy szürke, illetve az élénk kék ibolya varázslatos fényjátékát ígéri. Mindehhez Melting Silver árnyalatú tető és külső visszapillantó-házak társulnak. A 3000 példányban napvilágot látó limitált széria tagjai magasfényű feketében kínálják a MINI jellegzetes, krómozott stílusjegyeit. Például: márkaemblémák, a kilincsek, a tanksapka, az oldalsó irányjelző-panel és a fényszóró-karimák.
Versenyautós vezetési élményt és szénszálból készült elemeket kínál a MINI John Cooper Works GP
A formák és árnyalatok szándékos MINImalizálásával a tervezőmérnökök a technológia innovációira helyezik a hangsúlyt, amelyet magasfényű Chili Red és matt Rosso metál színű dekorbetétek fűszereznek meg. A szénszál alkalmazásával még tovább erősödik az új MINI John Cooper Works GP teljesítmény / saját tömeg aránya. Az első és a hátsó tengely nagymértékben optimalizált terhelés-eloszlása pedig a MINI által fémjelzett, gokartosan agilis vezethetőséget ígéri. Oldalnézetből a legsportosabb elem a kerékjárati ívek extrém kiszélesítése, amely mind a négy kerék körül kézzel formált, újrahasznosított szénszálból készült.
A dizájnerek a szénszál mintázatát most először láthatóan hagyták, az első kerékív-szélesítésekben pedig a limitált széria adott sorszáma is olvasható. A 18” méretű, kéttónusú, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák kecses küllő-dizájn mentén értelmezik újra a MINI John Cooper Works GP modellek alatt guruló felnik jellegzetes, négyküllős kialakítását.
Az új modell hátsó kialakításában a vágyat ébresztő frontrész és a versenyautósan sportos oldalnézet egyesül. Az extrém méretű légterelő szárny itt nem csupán a letaglózó menetteljesítmény kinyilatkozása, hiszen kialakításával tökéletesen illeszkedik a jármű körüli légörvénybe és nagymértékben segít optimalizálni a leszorítóerőt. Ugyanez igaz a diffúzorra is. Ez legendás stílusban, középen fogja közre a sport kipufogórendszer dupla végződését.
MINImalizált utastér, csak a lényegre összpontosítva
Az új modell utasterét a letisztult sportosság jegyében, erőteljes színekkel rajzolták meg a dizájnerek. A sötét szín- és anyaghasználat kiválóan sportos alapot kínál, amelyet a központi részeken prémium minőségű, színes részletek hangsúlyoznak ki. A vezető látómezejében vadonatúj, teljes mértékben digitális műszerfal jeleníti meg az adott vezetési szituációban leginkább releváns információkat.
Háromdimenziós nyomtatás a részletekben
A magával ragadó utastéri élményről a legkorszerűbb eljárással készített, háromdimenziós részletek gondoskodnak. A vezetőülésben ülve a leglátványosabb ilyen elemek az alumíniumból készült, kormány mögötti váltófülek. Ezek a karosszéria hatszög-mintázatú stílusjegyeit idézik és mint ilyen, formai kialakításukkal vérpezsdítő újdonságként érkeznek meg a MINI utasterébe. Újdonság továbbá a háromdimenziós nyomtatással készült kormánybetét és a műszerfal jobb oldalának egyedi dekorbetétje is, amely az adott modell sorszámát viseli. Hatszögletű kialakításával ez utóbbi elem kiválóan passzol a kormány mögötti váltófülek formájához.
MINImalizált hátsó rész
A lehető legalacsonyabb saját tömeg elérése érdekében a tervezők az új modell utasteréből kiemelték a hátsó üléssort, ahogyan az elődmodelljei esetében is tették. Az üléssor hűlt helyén minden a vezetés élményére koncentrál. A nagyméretű panel közepét csak egy „GP” embléma díszíti. Az első ülések mögött pedig egy vörösre fényezett, masszív bukócső garantálja a lélegzetelállító motorsport-élményt.
Nem ez az egyetlen nagy dobása idén a brit prémiumgyártónak. 2019-ben megjelent az első elektromos MINI, ami nemrég a hazai nagyközönségnek is bemutatkozott a Katona József Színházban. És idén készült el a tízmilliomodik MINI is a márka hatvanadik születésnapjára – ezt a különleges zöld csodát volt szerencsénk tesztelni, külseje és multimédiás rendszere lenyűgözött minket.