Nehezen hagy szabadulni az ultramodern, igényes beltér
Az autógyártók manapság előszeretettel bonyolítják túl az utastérben elhelyezett kezelőfelületeket, sokszor azt sem lehet tudni, melyik gomb, mire jó, mit lehet vele aktiválni. A ráncfelvarrott Q5-nél ez szerencsére nem fordult elő, minden teljesen egyértelmű, magától értetődő.
Úgy döntöttek, búcsút mondanak a korábbi verziókban található tekerős vezérlőnek. A kardánalagúton immár kisebb váltókar és kevesebb gomb leledzik.
A 12,3 hüvelykes fedélzeti rendszer navigáció funkciót is tartogat, ám a szolgáltatásra elő kell fizetni, így azt nem lehetett használni a tesztautóban. Az Advanced Exterieur felszereltséghez nem járt adaptív tempomat, valamint futóindex sem. A finom tapintású multikormányról könnyen, logikusan kezelhető a műszerfal. Kameraképe nappal szép, a sötétben kissé zavarossá, szemcséssé válik a felbontás.
Ahogy az Audi külsején, úgy belül is visszaköszönnek a fényes díszelemek, a gombok, a műszerfal, a szellőzőrostélyok, és a klímakezelő tekerők körül. Szerencsére nem sok zongoralakkot használtak, így a karcmágnes felületek száma is lecsökkent.
A kétzónás digitális klíma tökéletesen hűt, a hidegebb napokon pedig ülésfűtés áll az utasok rendelkezésére az első sorban. A komfort csomag részeként egyébként 3 zónás klíma is választható a Q5-be.
Az elektronikus rögzítőfék, az Auto Hold funkció, a start-stop és a lejtmenet-vezérlő pedig már szinte megszokottak egy ilyen kategóriájú autó esetében. A városi terepjáróban megtalálható a hagyományos USB, valamint USB-C-s bemenet is, ahogyan képes a vezetéknélküli töltésre és Apple CarPlay kapcsolat létrehozására. A jellegzetes quattro embléma természetesen innen sem maradhatott le a műszerfalról.
Lapozz, hogy megtudd, milyen erőforrással szerelték az új Q5-öt!