2008-at írtunk, amikor a Pekingi Autószalonon bemutatták az Audi Q5 első generációját. Amint gyártósorra helyezték a luxus crossovert, az eladási számok és statisztikák magukért beszéltek. Éppen ezért tartjuk a márka kiemelkedően fontos modelljének a Q5-öt, hiszen évente közel 300 ezer példányt készítenek belőle.
A modell 13 éves pályafutása alatt mindössze két generációt számlál, a második, azaz a jelenlegi 2017-ben látott napvilágot. Időnként természetesen megkapta a szinte kötelező „műtéteket”, így esett ez 2020 nyarán is.
Mindig is tetszett az Audikban, hogy szemmel látható különbséget lehet tenni az egyes modellek, generációk közt és szerencsére ez ezúttal sincs másként. Nem vágod rá messziről, hogy ez egy Q3 vagy Q7, hiszen minden típus esetében egyértelművé válik, hogy melyik gurul el éppen előtted. Mondjon bárki bármit, szerintem ez egy jó dolog, előfordul, hogy más gyártók modelljeinél egy pillanatra elgondolkodom, hova is soroljam az alanyt.
Idő közben készült a típusból ízléses Sportback, azaz kupé változat, valamint Kínában megvásárolható a Q5L (+88 mm), ami bővített tengelytávjának köszönhetően még nagyobb teret és komfortosabb utazást biztosít.
Meghatározó külső jegyek a frissített Q5-ön
A főként európai viszonylatban méltán népszerű Q5 most az eddiginél is magabiztosabb megjelenéssel bír. Igyekeztek finom, de ugyanakkor mégis számottevő módosításokat végezni az autón.
A Single Frame hűtőmaszknak például kifejezett történelme van, ugyanis az évek során kulcsfontosságú szerepet játszott a márka imázsának alakulásában. A nyolcszögletű rácsot tehát ezúttal átformálták, szélesebbnek, masszívabbnak hat a korábbinál.
A légbeömlők is más formát öltöttek, keskenyebbek ugyan, de magasabbak is, és trapéz alakú betétekre lehetünk figyelmesek. Az első fényszórók LED-esek, feljebb került a nappali menetfény, ami további újdonságot és izgalmat rejt, azok az alapáron OLED fényforrású hátsó lámpatestek. Konfigurálás során választhatsz, hogy milyen legyen ezek fényjátéka, vonal vagy kör alakú. Amilyen érdekesen hangzik, legalább annyi felárat kérnek el ezért.
Az első benyomáson sokat dobnak a szintén feláras, krómozott díszítőelemek, valamint a Navarra-kék metálfényezés, ami több mint 380 ezer forintos extra költséget vonz magával. Az újításoknak köszönhetően 19 mm-rel lett nagyobb a Q5: hossza 4682, szélessége 1893, magassága 1662 mm, tengelytávja 2820 mm.
Ha hátulról nézzük, akkor a diffúzor, illetve a lámpatesteket összekötő dekorelem környékén érdemes nézelődni, ott történt ugyanis a varázslat. A tesztautó alatt 19 colos kerekek voltak, sportos, grafitszürke, magas fényű, duplaküllős kialakítású könnyűfém felnikkel. A legnagyobb, amit lehet kérni az autó alá, 21 coll. Abroncsmérettől függően szerintem egy ekkora kasztni alatt jól mutatna a 21-es is, nem feltétlen kell kényelmetlennek bizonyulnia. Az 520 literes csomagtartó nagyra tátja a száját, nem ütközik bele az ember feje bepakolás közben. A hátsó lámpatestek az ajtón lettek elhelyezve, így azokkal együtt nyílik a fedél, ez a Q5-nél mindig is így volt.
Lapozz, ha kíváncsi vagy, mit rejt a Q5 ultramodern utastere!