Mostantól akár elektromos hajtással és nulla helyi károsanyag-kibocsátással is elérhető az Audi modellje. Az A6 limuzin után az Audi nagyméretű kombi modellje is bemutatkozik hálózatról tölthető (plug-in, PHEV) hibrid kivitelben. Az előrelátó működési stratégiával funkcionáló intelligens hajtásvezérléssel az új Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro nagy elektromos hatótávolságra, alacsony üzemanyagfogyasztásra és dinamikus teljesítményre képes. Az Audi A6 Avant PHEV már az alapfelszereltség részeként átfogó felszereltséget kínál, többek között az S line külső csomagot, az Audi virtual cockpitet, a Mátrix LED fényszórókat, a sportfutóművet és a sportüléseket.
Elektromos hatótávja elérheti az 51 kilométert
Az új A6 Avant 55 TFSI e quattro rendszerének összteljesítménye 270 kW (367 LE). Hajtásrendszere egy 185 kW (252 LE) teljesítményű, 370 Nm maximális nyomatékú 2.0 TFSI motort és egy erőteljes elektromos erőforrást egyesít. Az állandó gerjesztésű szinkronmotor legnagyobb teljesítménye 105 kW, maximális nyomatéka pedig 350 Nm. Ez illetve az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely ultra technológia felhasználásával továbbítja a nyomatékot a quattro hajtáshoz. Az Audi A6 Avant PHEV így egy hatékony és állandóan rendelkezésre álló összkerékhajtással gondoskodik az egyenletesen nagy vonóerőről és a dinamikus kezelhetőségről. A rendszer maximális, 500 Nm-es nyomatéka már 1250 percenkénti fordulatszámnál rendelkezésre áll.
Az Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro elektromos hatótávja elérheti az 51 kilométert a WLTP ciklus szerint. Ennek alapján igénybe vehető utána az 50 százalékos cégautó adó csökkentés Németországban. Az A6 Avant PHEV álló helyzetből 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Legnagyobb sebessége 250 km/óra, tisztán elektromos üzemmódban a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid pedig akár a 135 km/órás sebességet is elérheti.
Három vezetési mód közül választhatunk
Az Audi PHEV modelljének hajtáskoncepcióját úgy alakították ki, hogy a hétköznapi közlekedésünk nagy részét elektromos hajtással, így nulla helyi károsanyag-kibocsátással tegyük meg. Három vezetési mód közül választhatnak, ahol az EV a tisztán elektromos üzemmódot jelöli, a Hibrid a két hajtástípus hatékony kombinációját kínálja, míg a Hold vezetési módban az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a rendszer.
„Hibrid” üzemmódban az előrelátó működési stratégia maximális hatékonyságot és a lehető legnagyobb, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolságot garantál. A hajtáslánc vezérlését úgy alakítja, hogy az út utolsó, közvetlenül a célba érés előtti szakaszát tisztán elektromos üzemmódban tegye meg és az akkumulátort szükség esetén a belsőégésű motor teljesen feltöltse. Az előrelátó hatékonysági asszisztens az út különböző szakaszainak finomhangolását végzi. Ehhez igen nagyszámú információt használ fel, többek között a navigáció, az online közlekedési események, a vezetési stílusunk és a jármű érzékelői, például kamerái és radarjai által közvetített adatok igénybevételével. Megtervezi a hajtás vezérlését és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról.
NEKED AJÁNLJUK: Tudtad, hogy a SUV a nők nagy kedvence? Többek között azért, mert nagy, biztonságos és kényelmes. Cikkünket itt találod. |
A cikk a következő oldalon folytatódik.