MINI Cooper menetpróbán jártunk!
A visegrádi szerpentinen haladva a kolléga előrelátóan leindexel előttünk, jelezvén, hogy előzhetünk… Hát akkor gyerünk! Eszméletlen jó móka kezdődik. A MINI „gokart” módban, szőjük a kanyarokat, miközben a MINI-t, mintha az útra tapasztották volna. Nagyon nyomatékos, jól húz, igazi élményautózást lehet vele produkálni! Na de milyen az új elektromos MINI? A menetpróbán mindenki derült 😊!
Ikonikus forma
Új a MINI Cooper, mégis oly ismerős. Az eredeti MINI formatervét egy szalvétára vázolta a tervező (tényleg) és gyakorlatilag azóta változatlan és ikonikus stílust képvisel. Ha azt mondom MINI, akkor azonnal egy kedves aranyos kisautót képzelünk el, ami méretét tekintve már nem annyira picike, mint a legelső széria, viszont a báját az új modell is megőrizte.
Egyéniség egy gokart volánja mögött
Különleges tulajdonsága, hogy az új MINI-k abszolút személyre szabhatók: még a hátsó lámpa mintázatát is magunk választhatjuk meg a központi kijelzőn. A MINI tervezői kellő érzékkel modernizálták az autó kezdetektől fogva ikonikus elemeit. A központi kijelző kerek maradt, de az egész egy nagy érintő kijelző, amelyen ötletesen kerültek elhelyezésre a különböző funkciók. A beltér prémium autóhoz hűen minőségi hatást kelt, nagyon barátságos a szövet kárpittal körbeburkolt vezetői környezet. A jó fogású sportos kormány és az élményválasztó gomb „gokart” vezetési módja sokat sejtet… Lássuk is hogy megy a MINI Cooper!
A pilisi kanyarokban dől el ki a legény a gáton
A menetpróba jó érzékkel a Pilis vadregényes erdei szerprentinjein keresztül vezetett Esztergomba, majd Visegrád irányába visszafelé. Már önmagában az út miatt is érdemes „csak úgy” elautókázni errefelé. Hát még ha az ember egy MINI-vel játszadozhat ezeken a csodás utakon. Odafelé az elektromos MINI Cooper SE változatot kergettünk meg, fenomenális élmény volt az azonnali nyomatékkal reagáló kigyorsítás, a kanyarokban pedig szédületes milyen stabil ez a kisautó. Visszafelé a 204 lóerős turbós benzines MINI Cooper S-t már gyengébbnek éreztük a villanyos nyomaték után. Feledhetetlen élmény faktor rejtőzik ugyanakkor a hangjában, a kerékcsikorgató gyorsulásában (6,6 mp a 0-100 km/h és 240 feletti a végsebesség). Nagy bajban lennék, ha dönteni kellene a kettő között, de majd a hamarosan érkező tesztautók eldöntik a dilemmát, melyikbe szeretünk bele a végén…
Akár 400 km hatótáv
Azért is érdekes lesz a teszt, mert a MINI Cooper SE, a MINI elektromos változata már a 400 km-es WLTP hatótávot is képes megfutni papíron. Na majd, aszfalton is leteszteljük mennyit bír.
Összegzés és alapárak
A MINI Cooper egy prémim városi autó, valóban igényes és trendi színfoltja az autózásnak. Szinte nem is tudok olyan sportos, agilis és csinos kisautót a prémium szegmensből ami igazi versenytársa lenne. A MINI Cooper benzines alap változata 10 millió forinttól elérhető, a 200 lóerő feletti igazán sportos MINI Cooper S ára 11.655.000 forinttól startol, míg az elektromos változathoz 13.235.000 forintos kezdőáron juthatunk személyre szabható, trendi és szerethető kis járgányunkhoz.