Mexico City hozta az áttörést a Honda F1-szereplésében
Az évnyitó Ausztrál Nagydíjon látszott, hogy még némi hátrányban van a Mercedes és a Ferrari csúcsteljesítményéhez mérten, de a szezon során három különféle továbbfejlesztett változatot is leleplezett a Honda, és mindegyik komoly fejlődést mutatott az elődökhöz viszonyítva. Az évad közepe felé Verstappen már úgy gondolta, hogy azonos szintre kerültek a Mercedesszel, a 2240 méteres tengerszint feletti magasságban fekvő Mexico Cityben pedig már úgy tűnt, hogy erősebbek a riválisoknál. A Spanyol GP-n a módosított első szárny és a szintén átrajzolt hátsó, függőleges légterelők jelentettek újdonságot, majd további apró, ám annál fontosabb változtatásokat hajtott végre a csapat, hogy Kanadában, Franciaországban és Ausztriában is tudják tartani a lépést az élmenőkkel. Lépésről lépésre, a PU fejlődésével párhuzamosan sikerült egyre többet kihozni a gépből az időmérőkön és a versenyeken.
A Honda-Red Bull páros diadalmenete
A befektetett munka ezúttal is megtérült, méghozzá a drámai Osztrák Nagydíjon, a Red Bull hazai pályáján, ahol 13 év után újra sikerült a dobogó legmagasabb fokára kapaszkodnia az ikonikus japán márkának. Ez utoljára 2006-ban a Magyar Nagydíjon jött össze a Hondának, képzelhető hát, hogy mekkora volt az öröm. Két versenyhétvégével később az esős németországi pályán ismét briliáns győzelmet aratott a márka, amiben a vetélytársak hibái is közrejátszottak. A Red Bull, a Toro Rosso és a Honda az évad hátramaradt részében is gőzerővel dolgozott, a partneri kapcsolat pedig, ha lehet, még jobbá vált. Ezt jelzi az is, hogy Verstappen, a Red Bull és a Honda Brazíliában újra a csúcsra ért, szóval a jóslat végül beteljesedett: a Honda nyert 2019-ben, méghozzá háromszor is!
Max Verstappen a harmadik helyen, közvetlenül a Mercedes két autója mögött zárta az évadot, és nagyot léptek előre csapattársai is. Daniil Kvyat bronzérmes lett Németországban, míg Pierre Gasly másodikként futott be Brazíliában. Így, mondhatnánk, két hondás végzett az élen, de Lewis Hamilton is rontott, így a szintén Red Bull-színekben versenyző Alex Albon állhatott a dobogó legalsó fokára. A sikerekkel teli, erős első év után még jobb eredmények várhatnak a Honda-Red Bull párosra 2020-ban, újabb izgalmas összecsapásoknak nézünk tehát elébe.
Kérdés, hogy mikor… Ahogy arról mi is beszámoltunk, sok más sportesemény után az aktuális Forma 1-es világbajnokság is úgymond parkolópályára került a világot sújtó járvány megfékezése érdekében – a rajongóknak egyelőre marad a virtuális versenysorozat.