A Mercedes-Benz elektromos offenzívája megállíthatatlanul tör előre, a márka az utóbbi időben számos elektromos környezetkímélő modellel bővítette palettáját. Tavaly kezdődött meg például a Mercedes-Benz kompaktautó-családjához tartozó két plug-in hibrid modell, a CLA 250e Coupé és a CLA 250e Shooting Brake sorozatgyártása is a kecskeméti gyárban. A Mercedes célja nem más, minthogy 2039-re a vállalat teljes újautó-flottája szén-dioxid-semleges legyen. Szerkesztőségünk az új, EQ Power plakettel ellátott modellek közül most egy elegáns, Mercedes CLA 250e Shooting Brake plug-in hibrid modellt kapott meg tesztre.
Shooting Brake: elegancia és sportosság
Ha egy modell kombi verziója érkezik tesztre, a vezetési élmény mellett főként a tágas terei keltik fel az érdeklődésemet, ám a Mercedes CLA 250e Shooting Brake esetében ez nem így volt: a sportos dizájn már az első percben megfogott. Az autó áramvonalas, jachtokra emlékeztető külső vonalvezetése kifejezetten elegánssá teszi a megjelenését. Szinte siklik az utakon, mint hajó a vizen.
Kombi mivolta ellenére is erőt és sportos dinamizmust sugall, amit a keret nélküli ablakok és a markáns orr-rész csak tovább fokoz. A hátsó kipufogók ugyan nem valódiak, azok ugyanis máshol kaptak helyet, de a dögös látványhoz nagyon is hozzájárulnak. A Mercedes mérnökeinek sikerült megőrizniük a kombi verziónál is a kupés életérzést, ami szép bravúr. A Shooting Brake verzió tehát ideális választás azoknak, akik szeretik a kényelmet, de a sportos stílusjegyekről sem akarnak lemondani.
Mercedes CLA 250e Shooting Brake: az eltalált középút
Az új CLA 250e Shooting Brake minden szempontból egyfajta hibridként jellemezhető. És itt most nem a plug-in hibrid hajtásláncról beszélek, erről majd a későbbiekben esik szó. Hibrid, mert ötvözi magában a sportos megjelenést és a kombi kényelmét, és hibrid olyan szempontból is, hogy 218 lóereje és 450 Nm-es nyomatéka már lehetővé tesz némi vagánykodást, de azért a CLA kombi kivitele inkább egy kényelmes utazóautóként jellemezhető. Az autó utastere minden részletében sugározza a prémium minőséget, azonban semmi feleslegesen hivalkodó sallang nincs. A Mercedes CLA 250e Shooting Brake esetében a méreteket illetően is sikerült eltalálni az arany középutat: 4688 mm-es hosszával és 1830 mm-es szélességével épp kényelmesen elmanővereztem vele a szűk városi utcákban, ám eközben élveztem a kombi minden előnyét. Az 545 literes csomagtartó a hátsó ülések döntésével tovább növelhető, így helyhiányra igazán nem panaszkodhatunk.
Plug-in hibrid, ami meghálálja a törődést
És akkor térjünk rá a Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake lelkére, a zöld rendszámot kiérdemlő plug-in hibrid hajtásra. A modell egy 15,6 kWh-os akkumulátort kapott, ami a 102 lóerős teljesítményű villanymotort hajtja, emellett egy 160 lóerős 1.3 literes benzinmotor dolgozik. Az összteljesítmény így 218 lóerő, ezzel a CLA 6,9 mp alatt éri el a 100 km/órát. A WLTP szerinti elektromos hatótáv papíron 58 km-re elég, de ez a valóságban leginkább csak 35-40 km-re volt elegendő. Ez átlagos használat mellett kb. egy szaladgálós napra elegendő, így naponta igényli a töltögetést. A művelet 7,4 kW-os AC töltőn kb 2 órát vesz igénybe, DC töltőn pedig 25 perc alatt éri el a 100%-ot.
A benzinmotor vegyes üzemmódban barátságos 3-4 litert fogyasztott, ám amikor tisztán csak a benzinmotor dolgozott a lemerült akksi miatt, a fogyasztás hirtelen felmászott 10 literre. A CLA kombi plug-in hibrid verzióját tehát elsősorban azoknak javasoljuk, akiknek módjukban áll a napi töltést elintézni otthon vagy a munkahelyen. Az autóhoz alapkivitelnél jár két (konnektoros és Type 2) töltő, ám ez mindössze 3,7 kW-os. A 7,4 kW-os AC változat és a 24kW-os DC töltő azonban felárért kérhető.
Hogy mennyire okos az új Mercedes CLA, kiderül a következő oldalon! Lapozz tovább!