Sok autómárka változtatta már meg fennállása alatt a kocsi orrán keresendő, legfontosabb márkajelzését. A Bugatti logója azonban immár 110 éve változatlan, és fontos eleme a luxusmárka körül kialakult presztízsnek. Olvass tovább, és megtudod, mitől olyan különleges a Bugatti logó és annak készítése.
Egy Bugatti logó 10 órányi kézmunkával jön létre
A jelenleg is a franciaországi Molsheimben működő manufaktúrában évente mindössze száz darab luxusautó készül. Nemcsak a kormánykerék vagy az ülések készülnek aprólékos precizitással, de még az olyan apró részletek is, mint a márkajelzés. Tíz munkaóra alatt húsz ember keze között fordul meg az ovális, 970 sterling ezüstlap – amiből lesz a Bugatti logó és amit a bennfentesek csak Macaronnak neveznek.
A szecessziós stílusjegyeket hordozó jellegzetes feliratot állítólag még maga az alapító, Ettore Bugatti tervezte – oda is tette hát a monogramját. Az autómárka nevét hatvan pont (gyöngy) foglalja keretbe, s mivel a teljes procedúra (festés, lakkozás, stb.) kézimunka, így két ugyanolyan lap, vagyis Bugatti logó sohasem készült még.
Az elmúlt időben számos autómárka logója volt napirendi téma a Drive Me Baby-n, elég csak megemlíteni a nagy visszhangot kavaró Volvo emblémát érintő cikkünket.
Bugatti témában pedig az alábbi cikkeinket ajánljuk:
- Cristiano Ronaldo és a 3 milliárdos Bugatti Centodieci története
- Cristiano Ronaldo drága luxusautói között több Bugatti és Ferrari is van
-
Bugatti Baby: a 21 milliós retró versenyautó (nem csak) gyerekeknek
Forrás: The Gentleman’s Review