kia stinger

Egyik szemem sír, a másik nevet. Kipróbáltam egy majdnem sportautót, a ráncfelvarrott Kia Stinger GT-t. Bizony, nem véletlenül ékeltem oda azt a majdnem szócskát, ugyanis rengeteg érvet fel lehet sorakoztatni amellett és az ellen, hogy melyek azok a tulajdonságai a járműnek, amelyek magával ragadják az embert, illetve melyek azok, amelyek miatt semmiképp sem mondanám rá azt, hogy ez egy sportautó.

kék színű kia stinger gt 2020

 

Még egy ilyen nem jön veled szembe az úton – Kia Stinger GT 

Ha felkérnének, hogy osztályozzam a Kia Stinger GT megjelenését, minden bizonnyal csillagos ötöst adnék neki. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy külsőre nagyon rendben van. A gyártó 9 különféle színárnyalatban kínálja a Stingert a vásárlóknak, nekem a különleges mélykék, vagy éjkék, de fényben kicsit padlizsánszínű, úgynevezett Deep Chroma Blue árnyalathoz volt szerencsém. A fényezések felára egyébként 160 000 forint. Aztán ott vannak még az egymást kiegészítő krómelemek, mint a hűtőrács kerete, vagy éppen az oldalsó visszapillantó tükrök háza.

A szériafelszereltség részét képezik a 19 colos könnyűfém felnik, amelynek küllői érdekes és egyben sportos kialakítást kaptak. A tesztautót másfajta felnivel nem is lehet megrendelni, de én nem is tenném, hiszen rendkívül jól mutatnak a kocsi alatt. Ez persze a piros féknyergeknek is köszönhető, amelyek jelentős mértékben felhívják magukra a figyelmet!

kia stinger gt 2020 orr rész

Finom változtatásokat leheltek idén a Stingerre

Az idei évben bizonyos tekintetben újragondolták a Stingert. A frissítés megmutatkozik például az autó formavilágán, a gyártó ugyanis szerette volna még jobban hangsúlyozni a szedán „gran turismós” mivoltát. A gyengéd, külső változtatások közt ott van az is, hogy a LED-es fényszórókat úgy alakítottták át, hogy éjszaka sötétebbek és elegánsabbak legyenek. A hátsó lámpákat annyira megnyújtották, hogy immár átöleli a jármű teljes hátsó részét.

kia stinger gt gran turismo 2020 dupla kipufogo

Az utasteret új anyagok teszik komfortosabbá, amelyek prémiumérzetet keltenek az autóban utazókban. Az infotainment-rendszert is fejlesztették, egy új, 10.25 colos képernyő került középre, amely lehetővé teszi a kijelző megosztását és a hangvezérlést. Az Android Auto és az Apple CarPlay az alapfelszereltség részévé váltak. A krómozott felületek a beltérben is ugyanúgy megjelennek – a kormányon, valamint a digitális műszerek körül -, mint ahogyan az autó külsején.

kia stinger gt belső utastérkia stinger hatsó üléssor pohártartóA jármű érdekes, Gran Turismo jellegű kialakítása pozitív és negatív értelemben is tudott meglepetést okozni. Nem sejtettem, hogy a csapott hátsó valójában 406 liternek megfelelő csomagteret képes magába fogadni, ami 1114 literre bővíthető. Ahogyan azt sem gondoltam volna, hogy a hosszúkás motorháztető nagy mértékben megnehezíti a városban parkolást. Természetesen ehhez a járvány-okozta káosz és ingyen parkolás is hozzájárult, viszont akkor esett le igazán az állam, amikor egy kombi Passat helyére nem fértem be vele. A fordulókört lehet, hogy inkább nem is kellene megemlítenem, de azért megteszem: 11,7 méter. És ha már a méreteknél tartunk, a Stinger több mint 4,8 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,4 méter lapos, akarom mondani magas.

A következő oldalon megtudhatod, hogy mekkora motorral gyártják a Stingert.

1
2
3