Egyik szemem sír, a másik nevet. Kipróbáltam egy majdnem sportautót, a ráncfelvarrott Kia Stinger GT-t. Bizony, nem véletlenül ékeltem oda azt a majdnem szócskát, ugyanis rengeteg érvet fel lehet sorakoztatni amellett és az ellen, hogy melyek azok a tulajdonságai a járműnek, amelyek magával ragadják az embert, illetve melyek azok, amelyek miatt semmiképp sem mondanám rá azt, hogy ez egy sportautó.
Még egy ilyen nem jön veled szembe az úton – Kia Stinger GT
Ha felkérnének, hogy osztályozzam a Kia Stinger GT megjelenését, minden bizonnyal csillagos ötöst adnék neki. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy külsőre nagyon rendben van. A gyártó 9 különféle színárnyalatban kínálja a Stingert a vásárlóknak, nekem a különleges mélykék, vagy éjkék, de fényben kicsit padlizsánszínű, úgynevezett Deep Chroma Blue árnyalathoz volt szerencsém. A fényezések felára egyébként 160 000 forint. Aztán ott vannak még az egymást kiegészítő krómelemek, mint a hűtőrács kerete, vagy éppen az oldalsó visszapillantó tükrök háza.
A szériafelszereltség részét képezik a 19 colos könnyűfém felnik, amelynek küllői érdekes és egyben sportos kialakítást kaptak. A tesztautót másfajta felnivel nem is lehet megrendelni, de én nem is tenném, hiszen rendkívül jól mutatnak a kocsi alatt. Ez persze a piros féknyergeknek is köszönhető, amelyek jelentős mértékben felhívják magukra a figyelmet!
Finom változtatásokat leheltek idén a Stingerre
Az idei évben bizonyos tekintetben újragondolták a Stingert. A frissítés megmutatkozik például az autó formavilágán, a gyártó ugyanis szerette volna még jobban hangsúlyozni a szedán „gran turismós” mivoltát. A gyengéd, külső változtatások közt ott van az is, hogy a LED-es fényszórókat úgy alakítottták át, hogy éjszaka sötétebbek és elegánsabbak legyenek. A hátsó lámpákat annyira megnyújtották, hogy immár átöleli a jármű teljes hátsó részét.
Az utasteret új anyagok teszik komfortosabbá, amelyek prémiumérzetet keltenek az autóban utazókban. Az infotainment-rendszert is fejlesztették, egy új, 10.25 colos képernyő került középre, amely lehetővé teszi a kijelző megosztását és a hangvezérlést. Az Android Auto és az Apple CarPlay az alapfelszereltség részévé váltak. A krómozott felületek a beltérben is ugyanúgy megjelennek – a kormányon, valamint a digitális műszerek körül -, mint ahogyan az autó külsején.
A jármű érdekes, Gran Turismo jellegű kialakítása pozitív és negatív értelemben is tudott meglepetést okozni. Nem sejtettem, hogy a csapott hátsó valójában 406 liternek megfelelő csomagteret képes magába fogadni, ami 1114 literre bővíthető. Ahogyan azt sem gondoltam volna, hogy a hosszúkás motorháztető nagy mértékben megnehezíti a városban parkolást. Természetesen ehhez a járvány-okozta káosz és ingyen parkolás is hozzájárult, viszont akkor esett le igazán az állam, amikor egy kombi Passat helyére nem fértem be vele. A fordulókört lehet, hogy inkább nem is kellene megemlítenem, de azért megteszem: 11,7 méter. És ha már a méreteknél tartunk, a Stinger több mint 4,8 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,4 méter lapos, akarom mondani magas.
A következő oldalon megtudhatod, hogy mekkora motorral gyártják a Stingert.