A bajorok huzamosabb idő elteltével végre ismét bebizonyították, hogy ha akarnak, akkor bizony tudnak jó autót készíteni. Olyat, amit megillet a vérbeli BMW becézés. Szerencsére több nap állt rendelkezésemre arra, hogy a 3-as sorozat új modelljét tesztelhessem. Így az együtt, közösen eltöltött idő alatt sikerült egymást teljes mértékben kiismernünk, a BMW M340i minden csínját-bínját fellelhettem.
2018 óta gyártják a G20-as néven futó, azaz a legújabb 3-as sorozatot a BMW-nél szedán, illetve kombi, vagyis „Touring” kivitelekben. Hogyha ráklikkelsz a BMW honlapján található konfigurátorra és eljutsz a 3-as sorozatig, láthatod, hogy kapásból hatféle különböző 3-as közül választhatsz. Ezek közt szerepel a legújabb M3-as is, amire még nem volt szerencsém lecsapni. De őszintén szólva egyelőre nem is bánom, hiszen annyira megosztó külsőt sikerült rajzolniuk a dizájnereknek, hogy még magam sem tudtam eldönteni, tetszik-e a cingár, vertikális vese, avagy sem.
BMW M340i: Méltó az elnevezéséhez
Amit viszont most kipróbáltam, az nem a mezei 3-as BMW, hanem egy teljesítményorientált változat. Erről már maga a fényezés is árulkodott, valamint a faron és a beltérben több helyen is elhelyezett M logó. Mivelhogy szót ejtettem a külsőről, nem tudok nem említést tenni a BMW M340i Verde Ermes színárnyalatáról. Aki pontosan ugyanilyet szeretne, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, hiszen ennek felára 1,6 millió forint! Aztán ott van még a különleges zöldhöz szerintem nagyon is passzoló burgundy belső, ahol az ülések színéért is 600 ezret kell plusszban fizetni, de erről majd később.
Nehezen tudok elképzelni BMW M340i-nél tökéletesebb autót a mindennapokra. Szerintem a vállalatnál kihoztak belőle mindent, amit csak lehetett. Fejlesztettek az összkerékhajtáson és az erőátviteli-rendszeren, nem vitték túlzásba a méretváltoztatásokat, még a vesék esetében sem, ami manapság meglepő a BMW-nél. Pont akkora lett a szedán, amellyel még lehet élménydúsakat autózni akár országúton, akár egy szerpentinen. És végső, de nem utolsó sorban, üzleti autónak is tökéletesen alkalmas a BMW M340i.
Tesztünk a következő oldalon folytatódik.