Ezentúl még szélesebb vásárlói rétegnek lehet ideális a CR-V, a Honda nagysikerű szabadidő-autója ugyanis ezentúl még kifinomultabb és stílusosabb formában is megvásárolható. A Sport Line néven érkező új családtag éppúgy a Honda által fejlesztett e:TECHNOLOGY hajtásláncra épül, mint testvérei és a vadonatúj Jazz e:HEV. Ez utóbbi modellnek itthon Peller Mariann a márkakövete – saját kis piros Jazz-e nagyon a szívéhez nőtt.
Sötét dekorbetétektől lett izgalmasabb a sportos kivitel
A Honda CR-V Sport Line kivitel bevezetése mellett számos egyéb fejlesztést hajtottak végre az ötödik generációs CR-V-n, amit korábban mi is teszteltünk. Modern, ezüstszínű díszítőelemekkel tették látványosabbá a középkonzolt és az ajtókárpitokat, valamint új, jellegzetes díszcsík szalad végig a műszerfalon, a kesztyűtartó felett. Újdonság az Elegance verzióhoz kérhető, 18″-os könnyűfémfelni-garnitúra is. Akárcsak a vezeték nélküli telefontöltő, amit a CR-V Executive alapfelszereltségét tette még gazdagabbá. A Crystal Black vagy Platinum White fényezéssel megrendelhető Sport Line kivitelt megannyi sötét dekorbetéttel tették izgalmasabbá a mérnökök. Többek között a fényszórókereteken, a külső tükrökön, a kerékkupakokon és magukon a kerekeken is megjelenik a tekintélyparancsoló árnyalat. Emellett feketekróm bevonatot kapott a ködlámpa-foglalat és a hűtőrács, sőt a lökhárítók és az ajtók díszítőelemei is ilyen felületkezelést kapnak. A ráadásként a két- (2WD) és négykerékhajtású (AWD) Sport Line is sötétített ablakokkal gördül ki a gyárból, szolidan takarva a kiváló minőségű, prémium utasteret a világ elől.
Immáron fekete, fahatású betétek díszítik a középkonzolt, az ajtókárpitokat és a műszerfal kesztyűtartó feletti részét. Továbbá magasfényű fekete festést kapott a műszeregység, a folyadékkristályos kijelző és a klímapanel kerete, valamint a kormánykerék középrésze, a váltógomb és a kilincs is. Hogy harmonikus legyen az összhatás, a tetőkárpit és a tetőoszlopok belső burkolata is feketében pompázik, miként az ülések bőrborítása is.
CR-V e:HEV: gyorsabb és élvezetesebb utazás
A Honda továbbra is elkötelezett a – 2022-ig tervezett – elektromos átállás mellett, erről tanúskodik, hogy a CR-V e:Technology mellett 2020-ban az új Jazz e:HEV és a városokat meghódító Honda e is színre lépett az európai piacon. A CR-V e:HEV alapja a Honda által fejlesztett, rendkívül fejlett és hatékony hibrid hajtáslánc – az innovatív erőátvitellel társított rendszert két villanymotor és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrás alkotja, működését pedig a három intelligens menetüzemmódot felkínáló Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegység szabályozza.
A CR-V e:HEV-ben dolgozó, 2.0 i-VTEC kódjelű, benzines egység 145 LE-s (6200 f./percnél jelentkező) csúcsteljesítményre lehet büszke, míg a lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált villanymotor 184 LE-vel és 315 Nm-es maximális forgatónyomatékkal teszi még gyorsabbá és élvezetesebbé az utazást. A WLTP szabvány szerint végzett mérések a szerint kétkerékhajtású modellváltozat CO2-kibocsátása csupán 151 g/km (AWD: 161 g/km), üzemanyag-fogyasztása pedig csupán 6,6 l/100 km (AWD: 7,1 l/100 km). A 180 km/órás végsebességre képes CR-V e:HEV vonzerejét növeli, hogy a benzines-elektromos hajtáslánc 8,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára. Az összkerekes átiratnál 8,9 másodperc ez az érték.
A kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszériaszerkezethez fejlett első és hátsó felfüggesztés kapcsolódik. A kormánymű pedig természetesen változó áttételű. A CR-V minden egyes változata megkapja a kategóriaelső, alapfelszereltségként kínált aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket.
A modell listaára regisztrációs adóval:
2.0 i-MMD Hybrid Sport Line (2WD) 12 789 000 Ft
2.0 i-MMD Hybrid Sport Line (4WD) 13 199 000 Ft