Az idei utolsó meleg, napsütéses őszi napokat valószínűleg teljesen kimaxoltuk. Lehúztuk a Fiat 500 Dolcevita kabrió kék-fehér csíkos vászontetőjét, felhangosítottuk a zenét, és kedvünkre kocsikáztunk a városban ezzel a kis stílusos ékszerdobozzal. Mint az igazi olasz donnák, élveztük az életet, az édes életet!
Benne ülni és vezetni is élvezet
A márka tavaly rukkolt elő a Fiat 500C-re épülő Fiat 500 Dolcevita jubileumi, limitált szériás modellel. Volt is mit ünnepelniük: 120 éves lett a Fiat márka, 62 éves a Fiat 500, amiből 10 évvel ezelőtt készült újra vászontetős verzió. Tavaly egyébként szintén egy vászontetős Fiat 500 Collezione kabriót teszteltünk, amibe akkor azonnal beleszerettünk.
Most a Dolcevita széria 1.2 benzines, 69 lóerős kis csodáját próbáltuk ki, de létezik a modellből 0.9 turbómotoros (85 LE) változat is. Idéntől azonban már csak hibrid verzióban juthatunk hozzá, ha ragaszkodunk a legfrissebb változathoz. Sőt, nem csak az általunk vezetett kabrióként, hanem panoráma napfénytetővel is kapható az olaszok nagy kedvence.
A 69 lóerő nem tűnik soknak, ám egy ilyen kicsi, könnyed kocsihoz épp elég. Igaz, olykor jobb lett volna, ha erősebben húz, de városi közlekedésre tökéletes a Fiat 500 Dolcevita. Sőt, akár országon belül is bárhova szívesen elmentünk volna vele, mert nagyon kényelmes. És mivel nem a száguldás a lényeg ezzel az autóval, hanem az utazás és vezetés élvezete, így akkor sem éreztük volna rosszul magunkat, ha az autópályán a külső sávban „döcögünk”. Annak ellenére, hogy akár 160 km/órás sebességre is képes a kocsi.
A következő oldalon beleshetsz az autó belsejébe is.