Porsceh 911 2014
Főszerepben a Porsche Targa, az ikonikus modell 55 éves története (Fotó: Porsche)

A Porsche 911-es Targa több mint 50 évvel megjelenése után a mai napig az egyik legikonikusabb sportautó a világon. Az akkoriban még semmi addigi sportautóhoz nem fogható kialakítása egy érdekes eseményhez fűződik. Az ’60-as évek elején ugyanis sokan, főleg az Egyesült Államokban megkérdőjelezték a kabrió autók biztonságát. A dolog egészen odáig fajult, hogy Amerikában egy ideig komolyan fontolóra vették a kabriók szövetségi szinten való betiltását. Szerencsére ekkor lépett a képbe a Porsche.

Olyan, mint egy kabrió, de mégsem az

A stuttgarti cég Ferdinand Porsche közreműködésével kialakított egy merőben új karosszériát a sportautóihoz. Az új kialakítást a versenyautókban található biztonsági elemek ihlették, így kerülhetett a Porsche 911-be egy bukókeret is. A másik újdonság egy kivehető tetőelem volt, amelyet akár kényelmesen a csomagtartóban is lehetett tárolni. Emellett megtalálható volt egy vászontető is, amely szépen hozta a 911 kupé vonalait. Az új modell készen állt a bemutatásra, már csak a név hiányzott. Az új 911 a nevét egy szicíliai versenypályáról, a Targa Florio-ról kapta, ahol az 1950-es évek óta a Porsche kiemelkedő sikereket ért el. Az autó készen állt a nagy bemutatóra.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

1
2
3