Az önvezető autózás – amelyről megoszlik az emberek véleménye – már nem a távoli jövő, olyannyira, hogy már az utakon vannak, illetve hamarosan lesznek azok a járművek, amelyek önvezetésre képesek. Az automata sebességváltóval szerelt DS 3 CROSSBACK és DS 7 CROSSBACK modellekhez elérhető DS DRIVE ASSIST 2-es szintű rendszere például lehetővé teszi, hogy 180 km/h sebességig a gépkocsi – továbbra is a vezető felügyelete mellett – önállóan szabályozza sebességét és meghatározza sávon belüli helyzetét. Hogyan néz ki mindez a gyakorlatban? Máris mutatjuk, hogyan működnek a DS önvezető autói!
Nyugodt vezetés az autópályán
Egyéb érzékelők mellett, a radarnak és a kamerának köszönhetően a gépkocsi tökéletesen alkalmazkodik a közlekedési feltételekhez. Automatikusan követi a vezető által választott menetpályát a sávon belül, és finoman szabályozza az autó sebességét a biztonságos követési távolság betartása érdekében. Szükség esetén a rendszer akár teljesen meg is állíthatja a gépkocsit. A vezető bármikor visszaveheti az irányítást az autó felett.
A rendszer a gyorsításra, a fékezésre és a kormányzásra fejti ki hatását 180 km/h sebességig (az egyes országok jogszabályi előírásaitól függően). A forgalmi dugókban vagy autópályán rendkívül hasznos rendszer nyugodt vezetési élményt biztosít.
Így működnek a DS önvezető autói a forgalmi dugókban
Az ACC Stop & Go (adaptív sebességszabályozó) funkcióval ellátott DS DRIVE ASSIST lehetővé teszi a DS önvezető autói sebességének és követési távolságának intelligens szabályozását az előttük haladó járművekhez képest. Ez az ötletes rendszer többek között a menetkörülményeket is képes kezelni forgalmi dugókban. A vezető beavatkozása nélkül a DS önvezető autói automatikusan újraindulnak (3 másodpercnél rövidebb leállítási idő), a vezető nyugodt marad, felesleges stressz és mozdulatok nélkül.
Autóúton, a vezető átengedi a vezetést a rendszernek, miközben fenntartja az irányítást az autó felett. A mesterséges intelligencia a fedélzeti kamerán alapul, amely felismeri a folytonos és szaggatott vonalakat. Menet közben folyamatosan elemzi a képet, és értelmezi a helyzetet. Biztosítja, hogy a gépjármű a sávjában, a vezető által kívánt helyen maradjon. Ha a vezető jobbra húzódik, hogy több helyet hagyjon az egy sorban haladó motorosoknak, az LPA (Lane Position Assist) működésbe lép, és a sáv jobb szélén tartja a gépkocsit.
Ha a vezető vissza szeretné venni az irányítást a kormány felett, erősen tartva a kormányt felül tudja írni a korrekciót. A módosítási művelet akkor is félbeszakad, ha be vannak kapcsolva az irányjelző lámpák. A rendszer 30 km/h elérésekor, a vezető utasítására lép működésbe. Azután 0-180 km/h sebességtartományban működik.