wizz air ujraindulas
A Wizz Air jelenleg 4-5 gépet, kapacitása 3 százalékát használja; fotó: Wizz Air

Úgy tűnik, kialakult a Wizz Air májusi menetrendje Budapestről. A low-cost légitársaság tizenhat útvonalon tervezi a járatok üzemeltetését Budapestről május első napjaitól. Ez jelentős bővülés az utóbbi hetekben üzemelő hat útvonalhoz képest. Váradi József vezérigazgató elmondta, hogy a Wizz Air folyamatosan figyeli a piaci lehetőségeket, és beszélt a flottafejlesztésről és a cég pénzügyeiről is.

A debreceni Wizz Air bázis egyelőre zárva marad

Május elejétől Athén, Barcelona, Birmingham, Bázel, Dortmund, Eindhoven, Göteborg, London-Gatwick, Liverpool, London-Luton, Madrid, Stockholm-Skavsta, Szarajevó, Berlin, Podgorica és Marosvásárhely lesz elérhető a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. A foglalási rendszerben jelenleg elérhető adatok szerint május második felében a légitársaság növeli a járatszámokat több útvonalon is, de ez nagyban függ az éppen akkor érvényben lévő esetleges hatósági korlátozásoktól, illetve természetesen a kereslettől. A debreceni bázison csak június 1-től indul újra a forgalom a jelenlegi tervek szerint.

Wizz Air poggyász
A repülőgépek fedélzetén ezentúl a légiutaskísérők maszkban lesznek és gumikesztyűt viselnek

A légitársaság új eljárásokat vezet be az emberek közötti távolságtartás biztosítása érdekében, valamint a takarításra is nagyobb hangsúlyt fektetnek. A kabint az éjszakai órákban alaposan fertőtlenítik. A repülőgépek fedélzetén a légiutaskísérők számára kötelezővé teszik a maszkok és a gumikesztyűk viselését, az utasoknak fertőtlenítő kendőket osztanak. Az utasokat arra kérik, hogy online jelentkezzenek be a járatokra, minden szolgáltatást előre vásároljanak meg, hogy a reptéri interakciókat és sorban állást a minimálisra lehessen csökkenteni. A fedélzeti vásárlások során pedig lehetőleg érintésmentes fizetési technológiákat használjanak.

Az összes új Airbus A321neo megérkezik

A Wizz Air jelenleg 4-5 gépet, kapacitása 3 százalékát használja. Május elejére az aktív flotta aránya 10 százalékra emelkedik egyes bázisok megnyitásával, 2-3 hónap múlva pedig elérheti akár a 30 százalékot is. Ehhez azonban az is kell, hogy Európában koordinált legyen az országok lépése. Jelenleg a kontinensen ahány ország, annyiféle megoldás van a járvány kezelésére. Mint arról az Airportál beszámolt, Váradi József szerint minden, már megrendelt gépüket szeretnék átvenni. Ugyanakkor a lízingpiac és a gyártók is nehéz helyzetben vannak. A Wizz Air megrendelt gépeinek felére új lízingszerződést kellett kötni. Alternatív megoldásokat kellett választani, de a következő egy évben várhatóan mind a 20 tervezett új Airbus A321neo megérkezik. Váradi szerint először a fiatal turisták fognak visszatérni a piacra. Az idősebb és üzleti utasok lesznek az utolsók, így aki utóbbi szegmensre alapozza a működését, annak nehéz pár hónapja lesz.

wizz air parizs-orly
Európában két-három hagyományos és két fapados légitársaság marad majd, ezek egyike a Wizz Air lehet; fotó: Wizz Air

Váradi korábban arról beszélt, hogy várhatóan csak négy-öt légitársasági csoport maradhat életben Európában a mostani válság hatására. A gyors talpra állásban és a veszteségek mérséklésében szerinte fontos szerep jut a számos légitársaság számára jól irányzott állami és európai uniós támogatásoknak.

Forrás: Turizmus Online

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •