Új kezdet a felhők között
1909-ben Maybach létrehozta a Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH-t a németországi Bissingenben, méghozzá Ferdinand von Zeppelin gróffal közösen. A Wilhelm fia, Karl által menedzselt vállalat elsősorban repülőgépmotorokat tervezett és gyártott, majd az első világháború után Maybach-Motorenbau néven szállt vissza az autógyártásba. Első sorozatgyártású termékük az 1921-ben bemutatkozó Maybach 22/70 hp (W 3) volt, amely egészen 1928-ig gyártásban is maradt.
Miután Wilhelm Maybach otthagyta a DMG-t, számos neves elismerést kapott, például a Stuttgarti Egyetem tiszteletbeli doktorrá avatta, valamint munkáját a legnevesebb mérnöki szövetségek is kitüntetéssel jutalmazták.
Wilhelm Maybach 1929. december 29-én hunyt el. Épp úgy a cannstatti Uff temetőben helyezték végső nyugalomra, mint Gottlieb Daimlert. Élete utolsó éveiben Maybach szemtanúja lehetett az LZ 127-es Zeppelin világkörüli utazásának, fedélzetén a fia, Karl Maybach által tervezett tizenkéthengeres motorral.
A Mercedes-Maybach márka
A Maybach vállalat számára 1941-ben véget ért az autógyártás. Azonban 2002-ben a legendás név újraszületett a DaimlerChrysler AG luxusmárkájaként. A 240-es sorozatú Maybach 62 és Maybach 57 luxusautók ismételten új csúcsot teremtettek az autóiparban.
2014 novemberében mutatkozott be a Mercedes-Maybach S-osztály – ezekben az autókban szinte fekve lehet utazni hátul.
Azóta a márka neve összefonódott a kivételesen exkluzív járművekével, amelyek elegáns megjelenést és kimagasló luxust kínálnak – csúcsmodern technológiai alapokon. 2015-ben köszönhettük a Mercedes-Maybach S 600 Pullman-t, amelyet egy évvel később követett a páncélozott kiadás. A kivételes hagyományt 2020 végétől folytatja a 223-as modellsorozatú Mercedes-Maybach S-osztály. A Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC szintén tagja a márka exkluzív modellkínálatának. Hazai értékesítése várhatóan tavasz végén, a piaci bevezetése pedig nyáron várható.