Elkészült a 11 000 lóerős Toyota Supra Funny Car. A gyártó a pomonai Auto Club Raceway-en mutatta be az új drag versenyautót, amivel az észak-amerikai bajnokság Funny Car kategóriájában indul majd 2022-től. Ezt se hagyd ki: Hihetetlen összegért kelt el ez a makulátlan állapotú Toyota Supra
Az extrém megjelenésű, gyorsulásra készített versenyautót a National Hot Rod Association (NHRA) 2022-es idényében fogja használni a Kalitta Motosports csapat. Az NHRA Funny Car kategóriában indulnak vele. Ez azt jelenti, hogy a „vicces kocsi” az egyedi gyártású alvázán egy olyan, felfelé billenthető szénszálas karosszériát visel, amely megjelenésében erősen emlékeztet a névadó szériaautóra, jelen esetben az utcai GR Suprára (de természetesen egyetlen közös alkatrészük sincs). A motor a vezető előtt található, ellentétben a hagyományos „top fuel” dragsterekkel, melyekben a vezető háta mögött dohognak a feltöltött V8-asok.
Először készített a márka Supra formájú autót a versenyre
A Toyota húsz éve állandó résztvevője a világ legrangosabb gyorsulási bajnokságnak a Funny Car és a Top Fuel kategóriákban. Ennek ellenére csak most először készített Supra formájú versenyautót, 2012-től 2021-ig ugyanis a Camry, előtte pedig a Celica és a Solara adta az ihletet a karosszériákhoz. A GR Supra Funny Car azonban minden elődjén túltesz a karakteres, sportautós dizájnjával. Bár a lámpákat matricák helyettesítik, így is könnyű felismerni, hogy melyik utcai autóról mintázták őket. Még a feketékre fújt A-oszlopokat is átvették a tervezők. A hab a tortán pedig a Toyota Gazoo Racing hivatalos, fehér-piros-fekete fényezése, amely különösen jól mutat az oldalt kibukkanó, négy-négy öblös kipufogóvéggel együtt.
Nem véletlenül távoznak ekkora csöveken az égéstermékek, a kocsi orrában ugyanis egy kompresszoros, 8,2 literes V8-as motor dolgozik, amely kb. 11 000 lóerőt képes a hordó méretű hátsó kerekekre küldeni. Az 5,5 g-s gyorsulást nem is a Forma-1-es autókhoz, csak a vadászgépekhez lehet mérni. A Supra Funny Car kevesebb mint négy másodperc alatt futja álló helyzetből a negyed mérföldes (402 méter) távolságot, és ezalatt 530 km/h-ra (330 mérföld/h-ra) képes felgyorsulni. Bár a GR Supra 340 lóerős utcai változata sem lassú autó, de az ennyi idő alatt nagyjából csak a 90 km/h-t képes elérni. Tipp: Egy Toyota Supra, ami a 30 km/h-t se hozza, mégis mindenki akarja
A következő oldalon megtudhatod, milyen biztonsági elemeket építettek az autóba.