2010 nyarán, Budapesten nyitotta meg első hazai üzletét a Starbucks. Az elmúlt 10 évben az ország számos területén nyitott kávézókat a vállalat. A születésnap okán folyamatos akciókkal lepik meg a betérőket.
7,5 millió vendég és 2,6 millió csésze – ez a Starbucks mérlege
Az első magyarországi üzlet a budapesti Westend City Centerben nyílt meg 2010 júniusában. Ezt hamarosan továbbiak követték, fél éven belül, már a Mamutban és a Király utcában is várták a vendégeket a Starbucks kávézók. A vállalat a hazai megjelenéssel egy időben vezette be a cég 99 százalékban etikus forrásból származó kávéit. 2017-ben megnyitott az első vidéki kávézó Szegeden, utoljára pedig, 2020 telén a budai Mechwart téren nyílt újabb egység. A lánc dinamikusan növekszik, jelenleg 34 kávézó működik országszerte, az elmúlt három évben pedig közel háromszorosára nőtt a Starbucksok száma Magyarországon.
A latte a sláger
Egy évtized alatt közel 7,5 millió vendég fordult meg a hazai Starbucks kávézókban. A baristák 2,6 millió csésze kávét szolgáltak fel a számukra. Hazánk igazi latte nagyhatalom, a vendégek 30 százaléka a tejeskávéra esküszik. Majdnem minden negyedik magyar (23 százalék) pedig a caramel macchiato rabja. Az elmúlt években bevezetett egyedi eljárással készülő cold brew italokat is egyre többen keresik, a nyári hónapokban már a 10 százalékot is eléri az arányuk. A Starbucks a 10. hazai születésnapja alkalmából folyamatos akciókkal lepi meg a kávézók közösségének tagjait.
Arról, hogy a kávézás, illetve a koffeinfogyasztás milyen hatással van a szervezetünkre, és érdemes-e ezzel pörgetni magunkat egy hosszú autós út előtt, arról itt írtunk bővebben.