Kell nekünk a világos üléshuzat?
A hátsó üléseket eredeti pozíciójukban használva 167 centis magasságommal csárdást is járhattam volna akár hátul. Óriási láb és fejterem maradt, így biztos vagyok benne, hogy nagyobb termetűek sem panaszkodhatnak, ha ide kell bepattanniuk. Ami optikailag tovább növeli a teret, az a hatalmas toló-tetőablak, amin csodásan árad be a fény az árnyékolót eltolva. Ezt tuningolja a káprázatos világos üléskárpit, ami bár prémium érzetet kelt, hosszútávon semmiképp nem praktikus. A tesztmodellben még csak valamivel több, mint ötezer kilométer volt, de a kárpiton már jócskán akadtak foltok. Kutyás, gyerekes családok szerintem kerüljék, de átlag felhasználóként is gyakran kell a zsebünkbe nyúlni egy alapos kárpittisztításért. Ez is érdekelhet: 8 egyszerű trükk, hogy az autód mindig ragyogjon
A tesztmodellben még fizikai gombokkal ellátott kormány volt, de akár érintőgombos kivitelben is elérhető az új Volkswagen Tiguan. A hatalmas érintőkijelzőn könnyen kezelhető, logikus és átlátható szoftverrel ellátott infotainment rendszert kapott az autó. Az egyetlen kellemetlenséget számomra az okozta, hogy csak USB-C csatlakozót kapunk, és a vezetéknélküli telefontükrözés valamiért nem akart működni. Ezért a Bluetoothon kívül más kapcsolatot nem tudtam létrehozni az autó és a telefonom között. Az opcionálisan választható Harman Kardon hangrendszer viszont lélekmelengetően töltötte be a sok szín közül választható LED hangulatvilágítással is személyre szabható belső teret, így igazi koncertélményben volt részem esténként a városban cirkálva.
Sport fokozatban mutatja meg a valódi arcát a Volkswagen Tiguan
A motorkínálatra részletesebben visszatérek a cikk végén, de mint a teszt elején már említettem, én a 200 lovas dízel modellel jártam a fővárost egy héten keresztül, mindezt – nyilván, khm… – sport fokozatban. A váltót is külön sportosra billentve, mivel így találtam a vezetési stílusomhoz illően tűzrőlpattantnak az autót. Normál módban kissé lomhán reagált gázadásra, az Eco módról nem is beszélve. Így viszont természetesen a fogyasztás is a gyári adat fölött alakult, bár nem vészesen sokkal. A katalógus szerint 6,4 litert kellene lennie ennek a motornak 100 kilométeren. Ugyanakkor csak városi forgalomban, intenzíven és dinamikusan használva ez inkább 8 liter körüli értékre állt be. Ez is érdekelhet: Benzint tankoltam dízel helyett, mit csináljak?
A vezetési élmény azonban maximálisan hozta azt, amit egy Volkswagentől várhatunk. Kellemes rugózású, stabil futómű, pillekönnyű kanyarodás, jó parkolhatóság (volt benne parkolást segítő – önkormányzó – rendszer, de ezt sajnos nem próbáltam), dinamikus előzés jellemezte. Sajnos hosszabb útra nem jutottunk el vele a teszthét alatt, de fájó szívvel adtam vissza a kulcsot, mert még annyi lehetőség rejtőzött benne. TIPP: Parkoljon helyetted az autó! – Így működik a parkolássegítő rendszer
A motorválasztékról a követező oldalon olvashatsz.