Mi is beszámoltunk arról, hogy március elején a BMW 23 év után logót váltott. Az eddigi sötét tónusokat és a 3D-s térhatást a világosabb szín és az úgynevezett flat dizájn váltotta fel. Már akkor is kiderült, hogy az új BMW-logó nem az autókon, hanem a cég kommunikációs anyagain és a digitális jelenlétükben tűnik fel. Ez már csak azért is fontos, mert az új logó enyhén szólva is megosztó lett. Sokan felháborodva kérték számon a döntést az autógyártón, a BMW pedig örül, szerintünk jó, hogy kialakult egy párbeszéd.
Az új BMW-logó nem kerül fel az autókra
Az ügyben megszólalt a BMW észak-amerikai marketingigazgatója, Uwe Dreher, aki szerint az új logó az egyszerűség jegyében készült (ezt mondjuk kevesen vitatták). „Egy olyan korban, amikor a legtöbben, főleg a fiatalok az okostelefonjukon fogyasztanak tartalmat, akkor felesleges egy nagyon komplikált, részletes, két évtizeddel ezelőtt tervezett logót használnod. A ma használt kijelzőkön ennek a típusú részletességnek nincsenek előnyei, sőt, ez még be is korlátoz minket néha. Ezért egyszerűsítettük le a logót” – magyarázta a z új BMW-logó kapcsán Dreher. Arra pedig, hogy a lépést sokan kritizálták, úgy reagált, szomorú lett volna, ha egy 23 év után elkövetett logóváltást csak csendben tudomásul vett volna a világ. „Teljesen rendben van, hogy az embereknek véleménye van a logóról. Őszintén szólva, a mai korban kifejezetten értékelem, hogy erről párbeszéd alakult ki.”
Az új BMW-logó az autókra azonban nem kerül fel, amit Dreher azzal indokolt, hogy a gyártáson túl bonyolult lett volna most átvinni a projektet. Ezért egyelőre a marketinganyagokban köszön csak vissza az újítás. Néhány prototípuson azonban lehet kipróbálják a jövőben az új logót, aztán megszületik erről is a döntés a cégen belül.
Forrás: Kreatív Online