Nincsenek meglepetések, a Superb hasít az utakon
Ahogy az elvárható egy ilyen kategóriájú autótól, a Škoda Superb sem hazudtolja meg magát a vezetési élmény és az utazási komfort tekintetében. Szinte siklik az úton, még a kátyús részeken sem pattog. A multimédia rendszer érintőképernyőjén kiválaszthatjuk a vezetési módokat, amiból mindjárt három is van. Az „Eco” üzemmód a hatékonyságot helyezi előtérbe, a „Sport” pedig a hajtáslánc 218 lóerős (160 kW) kombinált maximális teljesítményét veszi igénybe, míg az „E-Mode” tisztán elektromos üzemmódban görgeti a járművet legfeljebb 140 kilométer/órás sebességig. A Superb iV a WLTP-mérés szerint egy feltöltéssel akár 55 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban. Az akkumulátor otthoni hálózatról 6 óra alatt, míg 3,6 kW-os fali doboz segítségével közel fele annyi idő alatt tölthető fel.
Teljesen feltöltött akkumulátorral és teljesen feltöltött 50 literes benzintartállyal a Super iV akár 850 kilométeres hatótávval is rendelkezhet. Ami ennél is fontosabb, hogy hibrid üzemmódban károsanyag-kibocsátása mindössze 35 g/km. Ennek köszönhető, hogy a Superb alacsony emissziójú városi zónákba is közlekedhet. Tisztán elektromos üzemmódban történő haladáskor a Škoda Superb iV-nél rendelkezésre álló hanggenerátor olyan menetzajt hoz létre, amely a biciklisek és a gyalogosok számára könnyen érzékelhetővé teszi az autót. A sofőr közvetlen visszajelzést kap a fedélzeti komputeren az elérhető elektromos, illetve benzines hatótávról. A kijelző design elemeit is mi választhatjuk meg.
A hibrid Škoda majdnem vezet helyetted
Szinte az összes vezetéstámogató asszisztenst kipróbáltuk, és bátran kijelenthetjük, mindegyik tökéletesen tette a dolgát. A parkolóhelyeknél történő be- és kiállásoknál olyan szintű a rásegítés, ami tényleg gyerekjátékká teszi a beállást. A sávtartó asszisztens nem csak jelez, hanem a sávban is tartja az autót. A parkolást és sávtartást segítő megoldások mellett a manőverezési asszisztens, a gyalogos védelemmel és vészfékezési funkcióval ellátott front asszisztens, valamint a prediktív tempomat sem hiányzik.
A vezetéstámogató rendszerek érzékenysége könnyen és egyszerűen személyre szabható a multimédia rendszer széles érintőképernyőjén, sőt néhány akár ki is kapcsolható. A vezetési módok szintén konfigurálhatók. Emellett a multimédia rendszerben a hagyományos funkciók – a rádió és egyéb tartalmak kezelése mellett – például lehetőség van az állófűtés működtetésének napra és percre pontos időzítésére. Ez a funkció a Škoda Connect okostelefonos alkalmazásban is elérhető. Valljuk be, ez a funkció nekünk, nőknek különösen imponál. Az applikációban pedig akár az akkumulátor töltöttségét is ellenőrizhetjük anélkül, hogy beülnénk az autóba.
A jövőbeli tulajdonosok Ambition, Style, Sportline és Laurin&Klement felszereltségi szintek közül választhatnak. Az általunk kipróbált változatban a Škoda Superb iV 14 millió forintba kerül.