Bőséges erő – a hajtásrendszer

2.0 TFSI erőforrásuk 228 kW (310 LE) teljesítményével és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékával a 2.0 TFSI aggregát igencsak erőteljes hajtást biztosít az új S3 modellek számára. A hengerek magas töltési fokáról olyan high-tech megoldások gondoskodnak, mint például a kipufogószelepek emelését a pillanatnyi igények szerint változtató Audi valvelift system (AVS). Míg a fejlett hőmenedzsment nagyban hozzájárul a magas hatásfokhoz. Mindkét változat végsebességét egyaránt 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. A vezető az alapfelszereltséget bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel még karakteresebbé teheti a nagyerejű, négyhengeres, turbófeltöltésű motor hanghatásait.

pitonsárga audi s3
Erőteljes 2.0 TFSI motor 228 kW (310 LE) teljesítménnyel és 400 newtonméter forgatónyomatékkal

A forgatónyomatékot szabadonfutó funkcióval is rendelkező, villámgyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltó és a quattro összkerékhajtás továbbítja az útfelület felé. A hátsó tengely előtt elhelyezett, hidraulikus többlamellás tengelykapcsoló pedig a pillanatnyi igény szerint, változó arányban osztja el az első és a hátsó tengely között. A menedzsment feladatát a moduláris menetdinamikai szabályzórendszer veszi át, amely új technikaként szoros hálózati kapcsolatot biztosít a quattro összkerékhajtás és az elektronikus menetstabilizáló berendezés, illetve az extrafelszerelésként rendelhető szabályozott lengéscsillapítók között.

Dinamikus – a futómű

A négykaros hátsó felfüggesztések és a progresszív kormányzás révén a futómű már alapkivitelében is különösen kedvező feltételeket biztosít a vezetés élvezetes élményéhez. A szériafelszereltséget bővítő, s a karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő S-sportfutómű kívánságra csillapításszabályzással is rendelhető. A kényelem és a dinamika között rendelkezésre álló tartomány így még az előd modellénél is szélesebbre nyílt.

audi S3 pitonsarga
A Sportback három centiméterrel lett hosszabb

Az erőteljes és közvetlen lassulásról új elektromos fékrásegítő gondoskodik. Mind a négy féktárcsa belső szellőzésű, s alapkivitelben feketére, kívánságra pedig vörösre fényezett féknyergekkel egészülnek ki. Az Audi S3 változatok alapkivitelben 18, extrafelszerelésként pedig 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal készülhetnek.

Bőséges az új S3 térkínálata

Elődeikéhez képest egyaránt növekedtek az új S3 modellek méretei, a Sportback három, míg a Limousine négy centiméterrel lett hosszabb, szélességük pedig egyaránt három centiméterrel bővült. Az S3 Sportback csomagterének térfogata a hátsó ülés helyzetétől függően 325 és 1145 liter között alakítható, a Limousine esetében pedig 370 liter.

Az utastérben egyaránt növekedett a váll- és könyökmagasságban mérhető szélesség. A cockpit egyértelműen a vezetőre összpontosít, a markáns légbefúvó nyílások pedig a műszeregység árnyékolójával közös egységet képezve emelik ki az alapvetően sportos karaktert. Alapkivitelben 10,25 col képátlójú képernyőn jelennek meg a digitális kijelzők. A sportülések új fejlesztések, a szériafelszereltség üléskárpitjai pedig nagyrészt újrahasznosított PET-palackok felhasználásával készülnek. Igényes díszítőelemként stílusos kontrasztárnyalatú díszvarrások tűnnek fel.

audi s3 modellek utastér
A vezetőre összpontosító cockpit, a felsőkategóriából érkezett technikák

A műszerfal közepén nagyméretű Black Panel felületbe ágyazva áll rendelkezésre egy 10,1 col képátlójú érintőképernyő, amely a kézírással megadott betűket is felismeri és akusztikai visszajelzéssel is szolgál. Kívánságra az Audi szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is szállít.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

1
2
3