Igazi kislányos izgalommal vártam, hogy vezethessem az Év Zöld Autója kategória idei nyertesét. Az előzetes elképzeléseimet az Opel Grandland X Hybrid4 modellje nem egyszerűen csak felülmúlta, hanem sokkal inkább mérföldekkel átlépte. A Sport fokozaban 300 lóerőre is képes plug-in hibrid SUV gyorsan a szívemhez nőtt.
Ezt már láttam valahol
Az első találkozáskor csupán a zöld rendszám miatt tudtam, hogy most nem a sima benzines Grandland X várakozik előttem – amit egyébként már mi is teszteltünk. Közelebb érve azonban még egy jellemző vonás megfigyelhető az új városi crossoveren: kéttónusú tetőt és króm tetővonalat kapott a hibrid kivitel. Méreteiben szintén az elődjét követi (1856 mm széles, 1609 mm magas, 4477 mm hosszú), tömegében azonban már túllép „kistestvérén”, az Opel Grandland X Hybrid4 ugyanis 1875 kg.
Használat előtt érdemes megismerkedni az autó hátsó részével, mivel annak két oldalán találhatunk egy-egy kis ajtót. Az egyik a benzin, a másik az elektromos utántöltésnek ad helyet. Ami számomra még szerethetőbbé varázsolta az Opel Grandland X Hybrid4 külsejét, az az ajtók megoldása. Ezek ugyanis mind a négy oldalon úgy lettek kialakítva, hogy teljes egészében betakarják a küszöböt. Így azok nem lesznek vizesek, sárosak menet közben, majd ki- és beszálláskor nem lesz tőle koszos a nadrág, szoknya.
A csomagtartó kézzel, és láblendítéssel is nyitható. Az egyhetes használat során azonban az utóbbi kifejezetten ritkán, sokadik próbálkozásra, és csak bizonyos szögből működött. A 390 literes csomagtér alatt található a töltők tárolására szolgáló rekesz, így ez nem vesz el helyet az egyébként sem túl nagy pakolórészből. A gyártó azonban nem hagy minket tágas terek nélkül itt sem, mivel a hátsó ülések teljes ledöntésével 1528 literes szabad teret kaphatunk.
Tesztünket a következő oldalon olvashatod tovább.