Hazánkban is bemutatkozott az új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan. Bár külső méreteik szinte változatlanok, üdébb megjelenésük korszerűbb felszereltséget, tágasságot és sokoldalúságot takar. Amellett, hogy minden eddiginél dögösebbek, az egyszerű, megbízható, robusztus járművek továbbra is a piac legkedvezőbb ajánlatának számítanak.
Kelendőek voltak tavaly a Daciák
Az elődök sikerét jól példázzák az eladási számok: hazánkban a Dacia Sanderoból 1403 darab kelt el 2020-ban, amelyből a Sandero Stepway 51%-ot képviselt (715 darab). A Dacia családi szedánja, a Logan is számottevő érdeklődést generált: tavaly 354 darab talált gazdára. (Hasonlóan sikeres volt az elektromos Dacia bemutatkozója – mindössze négy óra alatt kelt el itthon az első száz Spring.)
A megújult modellek alapját a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B moduláris platformja adja, mely három előnyt is kínál az utasok számára: kisebb zajszintet, egyszerűbb vezethetőséget és jobb úttartást, valamint az új, teljesen elektromos változó rásegítésű szervokormánynak köszönhetően több mint harmadával kisebb erőkifejtést a vezetés során.
A modellek emellett az új, idén január 1-től érvényes EURO-6 DFull szabványnak megfelelő motorokkal érkeznek. A motorkínálatot az egyliteres háromhengeres turbós TCe 90, valamint a Sandero esetében elérhető SCe 65-ös motor mellett a Dacia új TCe 100 LPG erőforrása egészíti ki, amely kettős, benzin-LPG üzemmódú, turbófeltöltős, 1 literes háromhengeres egységet jelent hatfokozatú kézi váltóval. A modellek számos új passzív és aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerrel érkeznek. Köztük aktív vészfékező rendszerrel, holttérfigyelővel és bővített parkolássegítő rendszerrel.
A cikk a következő oldalon folytatódik.