A CLA nem viccel! Vagy mégis?
Az CLA utasterében az a különleges, hogy itt valóban azt érezni, hogy minden rólunk és a vezetési élményről szól. A tökéletes képet adó, 2×10,25 colos kijelzők, enyhén a vezető felé befordítva, szélesvásznú házimoziként vesznek körül. Itt minden személyre szabható, a kijelzőn tetszőlegesen váltogathatjuk az információkat, illetve a dizájnt. Sőt, a második generációs CLA már annyira fejlett technikát kapott, hogy felismeri a szokásainkat és egyre finomabban igazodik vezetőjéhez.
Az MBUX infotainment rendszer könnyen kezelhető, engedelmes. Az autó természetesen (opcionálisan) Apple CarPlay és Android Auto kapcsolódást is tud. Az utastér hangulatfényei 64 árnyalatban állíthatóak, zenei csomagokkal is összehangolhatóak, amelyeket egy gombnyomással aktiválhatunk. Ebből az autóból nem szívesen száll ki az ember. Olyan, mintha a nappalinkban chilleznénk kellemes hifi hangzás mellett.
A Mercedes CLA 250e Shooting Brake „Hey Mercedes!” felszólításra beszédvezérlésre is képes, kérésünkre éttermet ajánl, útba igazít, időjárási információkat közöl a célállomásról, bekapcsolja a fűtést, sőt, akár viccet is tud mesélni (angol nyelven). Említést kell tenni még az MBUX Augmented Video funkcióról is, ami a navigációt egészíti ki. Ez a technika a valóságos képet egészíti ki információkkal: navigációs és közlekedési tanácsokat jelenít meg a valós idejű képekben, miközben vezetünk, így az eltévedés esélye szinte nulla. Megjeleníti az utcaneveket, házszámokat, sőt még a közlekedési lámpák jelzéseit is értelmezi, azaz helyettünk is figyel. Ehhez egy szélvédő mögé épített kamerára volt szükség, mely felvételt készít vezetés közben a környezetről.
A nyolcsebességes 8G-DCT váltót irányító sebességváltó előválasztó kar a kormány mögött kapott helyet, ami elsőre ugyan szokatlan volt, de hamar megbarátkoztam vele, kifejezetten kényelmes megoldás. A középkonzolon így szépen elfért a menürendszer kezelője, a kézre eső érintőpad, ahonnan minden egy gombnyomással irányítható. A kényelmes sportülések ugyan felárasak, de nagyon illenek a modellhez. Ebben az árfekvésben (az extrákkal teli tesztautónk 20 millió Ft körül kapható) meglepetés volt, hogy az ülések csak manuálisan állíthatók. Egy ilyen áramvonalas prémiumcirkálóhoz dukálna már az elektromos ülésállítás, viszont a kulcs nélküli nyitás, ami a felszereltségi csomag részeként elérhető volt, bőven kárpótolt.
Az okos CLA nem hagy magadra: optimalizál, besegít, kalkulál
Emellett természetesen a vezetést támogató rendszerek széles tárháza is rendelkezésünkre áll, ahogy az egy prémiummárkától elvárható. Az autó képes beparkolni helyettünk a legkisebb helyre is egy sima gombnyomásra, ez a funkció az egyik kedvencem lett! Az elöl és hátul felszerelt kamerák pedig szépen segítik mind a közlekedést, mind a navigációt. A sokoldalú elektronikus figyelmeztető- és segédrendszerek itt már olyan technikai bravúrokra is képesek, hogy a navigációból nyert információk (domborzati viszonyok, közlekedési lámpák, forgalom) alapján finoman beleszóljanak a hibridrendszer működésébe, azaz ütemezik a villany üzemmód aktiválását, optimalizálva a rendszer működését (ami alapból is összehangoltan, harmonikusan működik). A hirtelen indulásoknál az első kerék kissé kipörgött, amit először az áprilisi havazásnak tudtam be, de a jelenség száraz időben is megismétlődött, ami azzal magyarázható, hogy mindkét motor az első kerekeket hajtja meg. A CLA útfekvése, rugózása nagyon kellemes, a magyar kátyús utak sem hozták zavarba, ezt a kocsit könnyű vezetni és szeretni.
Összegzés
A Mercedes CLA 250e Shooting Brake izgalmas konstrukció a plugin hibrid hajtáslánccal. Méretes csomagterével kisgyerekes családoknak is ideális választás. Hosszabb utakon a rendkívüli komfort és a tágas kényelem teszi élménnyé a vezetést, de városi furikázáshoz is ideális választás, de csak abban az esetben, ha a napi töltést belekalkuláljuk a életünkbe. Tesztautónk a Denim-kék metálfényezéssel, a panoráma tetővel, számos extrát tartalmazó Premium felszereltségi szinttel 21 469 910 Ft-ot kóstál, az alapmodell listaára 16 348 000 Ft-nál indul.
Mercedes CLA 250e Shooting Brake EQ Power (2020)
- Lökettérfogat: 1332 cm3
- Max. teljesítmény: 218 LE
- Elektromotor teljesítménye: 102 LE
- Akkumulátor mérete: 15,6 kWh
- Max. forgatónyomaték: 450 Nm
- Saját tömeg: 1650 kg
- Gyári vegyes fogyasztás: 1,4-1,5 l/ 100 km
- CO2 kibocsátás: 35-31 g/km
- Végsebesség: 235 km/h
- 0-100: 6,9 mp
További cikkeink:
- Mercedes-Benz GLB: teszteltük az új nagycsaládos prémium modellt
- A Mercedes EQS: különleges vezetési élmény, amelyet szinte minden érzékszerveddel átélhetsz
- Mercedes-Benz EQB: Magyarország első elektromos autója, ami a nagycsaládosok kedvence lesz