A Toyota kis crossoverét, az új Yaris Cross-t Jannis Maus kite szörf olimpikon társaságában próbáltuk ki a festői szépségű Mallorcán.

Nemcsak új színeket, de nagyobb teljesítményt és okosabb vezetési segédeket is kapott az új Toyota Yaris Cross.  De hogy látja ezt az autót egy Toyota világában jártas hölgy, avagy mit keres egy doktornő az autós újságírók között Mallorcán? Rövid írásunkból hamarosan ez is kiderül.

A női hang

„A tesztautó színe nekem nagyon szimpatikus volt, nem túl hivalkodó, de mégis egyedi.” kezdi összefoglalóját Gabi, a „civil” útitárs. Ő azért volt különösen üde színfoltja a sajtóútnak, mert nem autós újságíró, hanem orvos végzettségű három gyermekes édesanya. Bár az orvosi egyetemen is nyert már fonendoszkópot, nem csak a szerencse szülötteként vehetett részt a Toyota PR osztályának fődíjaként a Mallorcai úton. Gabi gyakorlott Toyotás, egy „SKY” fedőnevű  Toyota C-HR GR Sport boldog tuladjonosaként megdöbbentő hobbija van: autókról ír posztokat a saját és mások szórakoztatására már-már művészi fotói társaságában. Azért szólítottam meg Gabit, hogy hiteles női – nem kizárólag szakmai – benyomásait ossza meg a Drive Me Baby olvasóival.

 

Mit tud az új Yaris Cross

Gabi szerint női autónak pont elég egy ekkora crossover, nem pici, de például parkolni, városban lavírozni könnyű vele.

A beltér pont kényelmes méretű egy kisebb családnak is. Jó minőségűek a szövet ülések, és sok puha kárpit vesz minket körbe, ami otthonos érzést kelt. A 12,3”-os központi kijelző éles képe még a Mallorcán tűző nap fényében is szépen olvasható. Gabinak feltűnt, hogy a szélvédő aljára vetített kép (Head Up Display, avagy HUD) pont jó helyen van, egyáltalán nem zavarta őt a látótérben. Plusz pontként értékelte, hogy az épp aktuálisan következő navigációs iránymutatás, például az öt lehetőség közül pontosan melyiken kell kihajtani a körforgalomból – nagyon szemléletesen, térben elhelyezve állít irányba minket a napsütötte Cala Victoria felé.

Az már csak hab a tortán, hogy a Toyota új fedélzeti rendszere is képes hangutasítást végrehajtani: a „Toyota fázom” felkiáltásra azonnal megemeli a hőmérsékletet, bár ezt a hely adottságaira tekintettel most nem próbáltuk ki. A szakadásmentes vezetéknélküli Android Auto, és Apple Carplay csatlakozás illetve a vezeték nélküli telefontöltő is egy újabb pirospont számomra – tette hozzá Gabi.

Távolról lehűl

A telefonos applikációnak köszönhetően pedig akár távolról is beállíthatjuk a kívánt hőmérsékletet indulás előtt. Igazán stílusos megoldás, hogy nem kell tűzforró autóba huppanva verejtékezve kezdeni egy utazást. Úgy általában elmondható, ahogy a  Toyotától megszoktuk, minden funkció tökéletes kifinomultsággal működik.

Dinamikusan spórol

A Toyota jól bevált hybrid hajtáslánca 132 lóerősre izmosodott, ami jót tett az autó dinamikájának. Sportos karaktert azért ne várjunk tőle, de széles tartományban agilis és rendkívül takarékos autót kapunk a pénzünkért. A közel 150 kilométeres tesztút során 4,9-et fogyasztott az autó úgy, hogy végig tapostuk a gázt a hegyi szerpentineken, autópályán és városban egyaránt dinamikusan közlekedtünk. A Toyota rendszere állítólag mesterséges intelligencia alapon „megtanulja” az útvonalainkat és tudja, hogy például hegymenetben az összes elektromos energiát elhasználhatja, mert utána az útvonalon egy lejtős szakasz alkalmával majd visszatölt. Az új Toyota Yaris Cross erősebb, mégis hatékony működése lehetővé teszi, hogy ténylegesen 4-4,5 literes fogyasztással autózzunk, ami már-már hihetetlen egy kis crossovertől.

A dinamikának jót tett a teljesítmény növekedés, de a meglepő inkább a komfortos futómű mellett tapasztalt kiváló úttartás volt. Gabi kiemelte, hogy az autó nem jön zavarba egy-két határozottabb kanyarvételtől sem, mégis inkább a nyugis vezetésre késztet.

Épp nem gyógyít, úgy vigyáz ránk

Meg is tett mindent a Toyota a nyugalmunk érdekében: a továbbfejlesztett zajcsillapítás csendesebbé tette az autót a „zen hangulat” elérése érdekében. Ha pedig egy kicsit túlságosan elpihennénk vezetés közben segít minket az elektronikus őrszemek új generációja: az autó magától kormányoz a kanyarokban, érzékeli a kamikaze hangulattal megáldott kisebb háziállatokat is a közelünkben és jelez illetve meg is állítja az autót mielőtt ütköznénk. Ha rosszullétet érzékel a Yaris Cross-unk, akkor magától félreáll és bekapcsolja a vészvillogót illetve kinyitja az ajtókat az esetleges mentés megkönnyítése céljából.

Kite, tenger, édes élet

Gabi eredeti szakmájának gyakorlására nem, de egy jó strandtörölközőre viszont szükségünk volt a tesztút végcélját jelentő Club del Sol partján: a Jannis Maus olimpikon kiteszörföző bajnok étrendjét követve elég energiát gyűjtöttünk, hogy kipróbáljuk a következő olimpiai sportágat a kiteszörfözést. Mindeközben Jannis szédületes sebességgel mutatta be tudása legjavát a világot jelentő deszkáján! A feeling leírhatatlan volt, beszéljenek helyettem inkább a képek és a videók. Az autóról pedig hamarosan részletes teszttel köszönünk vissza, Gabinak pedig ezúton is köszönjük, hogy a használó hitelességével szerzett tapasztatait megosztotta velünk. Lapozgassátok a galériát, sok szép fotó készült, érdemes!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •