Elektromos jövő – már nem kér a dízelből a magyar
Üzemanyag meghajtás és technológia szempontjából elég bizonytalanok a megkérdezettek. Közel ugyanakkora arányban jelölték a hibrid, az elektromos, illetve a benzines autókat. Az elektromos autókkal kapcsolatban sokkal nyitottabbak vagyunk, mint pár éve. TIPP: Benzint tankoltam dízel helyett, mit csináljak?
A megkérdezettek 3 százaléka már most is rendelkezik elektromos autóval, míg további 44 százalék szívesen venne e-autót. Az elektromos autózás a fiatalok és a diplomások körében a legnépszerűbb. A dízel technológiát mindössze 24 százalék jelölte, mint potenciális választási lehetőség autóvásárlás esetén. A válaszadók fele kimondottan az elektromos autókban látja a gépkocsiközlekedés jövőjét.
Már nem retteg a magyar autóvásárló a megosztástól
Az autómegosztó szolgáltatások ismertsége 43 százalék. A magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a fővárosban élők között magasabb az átlagosnál. Az Opinio egy rövid magyarázó szöveg után azoktól is megkérdezte, hogy mennyire lennének nyitottak az autómegosztó szolgáltatások használata iránt, akik számára ismeretlen volt eddig ez a koncepció. Mindezek alapján a megkérdezettek majdnem fele mutatkozik nyitottnak az autómegosztás használatára. Figyelemre méltó adat, hogy azok számára igazán vonzó ez a megoldás, akik ritkábban, havonta néhány alkalommal ülnek volán mögé. TIPP: Autómegosztás vagy saját kocsi: melyik éri meg jobban?
Az autómegosztás terjedését egyszerűbbnek látják a válaszadók, mint az elektromos autók terjedését. A magyar fogyasztói preferenciáknak megfelelően itt is az ár van az első helyen, mint a bővülést akadályozó tényező. Nem sokkal az ár mögött jelenik meg a szolgáltatás szűkössége: a hozzáférés könnyítésével, nagyobb kocsiparkkal, és nagyobb lefedett területtel lehet igazán bővíteni a szolgáltatás terjedését. A megkérdezettek többsége nem kizárólag városi használatra tartja alkalmasnak a szolgáltatást. Témába vág: Díjat csökkent és Mercedesekkel bővít a SHARE NOW Budapesten
Lapozz, és megtudod, hogy mely márkák a legnépszerűbbek az autóvásárlók között.