A második generációval vette kezdetét a ŠKODA világméretű termelése
Ezt az utódot pedig 2004 márciusában a Genfi Autószalonon mutatta be a ŠKODA a nagyközönségnek, s az OCTAVIA II töretlenül folytatta elődje sikertörténetét, időtlen eleganciájú formavilággal és még tágasabb térkínálattal keltve mély benyomást. Emellett nagyobb csomagtér és a legkorszerűbb technika jellemezte, s az első ízben kapható közvetlen befecskendezésű benzinmotorokon túl új, hatfokozatú manuális és automata sebességváltók is megjelentek a választékban, köztük a kettős tengelykapcsolós váltóművel (DSG).
A még színvonalasabb menetkényelemről új többkaros hátsó felfüggesztések, míg a biztonságról fékasszisztenssel (Brake Assist) kiegészített, s Európában az alapfelszereltséghez tartozó blokkolásgátló berendezés (ABS), valamint négy légzsák és új aktív fejtámlák gondoskodtak. A ŠKODA összesen mintegy 2,5 milliót gyártott az OCTAVIA második generációjának tagjaiból.
2005-ben indult be az OCTAVIA II gyártása az indiai Aurangabadban, 2007-től a Shanghai Volkswagen (ma SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.) készítette az OCTAVIA második nemzedékét a kínai piac számára, 2009 óta pedig az OCTAVIA Kalugában, a Volkswagen oroszországi gyárában is legördülhetett a szerelőszalagról.
A ŠKODA OCTAVIA harmadik generációjának premierje
A ŠKODA 2012-ben mutatta be „bestsellerének” harmadik nemzedékét, amelynek gyártása a következő évben Ukrajnában és Kazahsztánban is megkezdődött. Ma az OCTAVIA harmadik nemzedéke alkotja a ŠKODA modell kínálatának gerincét: ezt a változatot 2017 februárjában teljes mértékben felfrissítették. Eddig már több, mint 2,5 millióan döntöttek az e nemzedékhez tartozó gépkocsi mellett.
A ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásokkal az OCTAVIA először szolgált éppoly fejlett, mint kiterjedt connectivity-kínálattal. A ŠKODA eddig nagyjából 2,6 milliót készített az OCTAVIA harmadik nemzedékének tagjaiból.
A cikk a következő oldalon folytatódik.