A ŠKODA OCTAVIA gyártása 60 éve kezdődött el
A jól hangzó OCTAVIA név pont 60 évvel ezelőtt kezdte gazdagítani a ŠKODA modell kínálatát: az első kétajtós modell 1959 januárjában hagyta el a gyárat. Az „Ős-OCTAVIA” nagyvonalú térkínálattal és korszerű technikával bizonyult meggyőzőnek, s ez volt a nyolcadik független kerékfelfüggesztéssel készülő ŠKODA.
Tizenkét éves gyártása – 1964-ig lépcsőshátú, 1971-ig kombiváltozatban – alatt a ŠKODA összesen mintegy 400 ezer darabot készített e népszerű modellsorozata tagjaiból. 1959-ben az OCTAVIA SUPER-rel bemutattak egy jóval erősebb változatot is, 1960. március 10-én a Genfi Autószalonon pedig bemutatkozott a sportos ŠKODA OCTAVIA Touring Sport (TS). 1960. szeptember 11-én a ŠKODA Brnoban mutatta be először az OCTAVIA COMBI-t a vízszintesen két részben nyitható hátsó ajtóval. A kompakt külső méretei ellenére a gépkocsiban kényelmesen elfért öt személy, a hátsó üléstámlák ledöntése után a csomagtér 1050 literig volt növelhető. A kétajtós szedánt 1964-ig gyártották, az utolsó példány, egy szürke OCTAVIA SUPER április 11-én gördült le a Mlada Boleslav-i üzem gyártósoráról. Az utolsó OCTAVIA COMBI 1971. december 21-én hagyta el a Kvasiny üzem gyártósorát. 1959 és 1971 között összesen 360 000 a ŠKODA OCTAVIA-t gyártottak.
Színpadon a „bestseller”
1992-ben, röviddel azt követően, hogy a ŠKODA csatlakozott a Volkswagen-csoporthoz, megkezdődött a munka egy teljesen új modell kifejlesztésén. Az első korszerű OCTAVIA megjelenésével az OCTAVIA név az egész márka szinonimájává vált, a formatervező csapat egy összetéveszthetetlen formájú karosszériát alkotott. A széles hátsó ajtóval rendelkező OCTAVIA szedán 1996. április 4-én debütált, a párizsi Mondial de l’Automobile alkalmával pedig 1996 őszén mutatták be az első generációt.
A lépcsőshátú limuzin formavilága és térkínálata egyaránt találkozott a vásárlóközönség ízlésével, s a következő évben már mintegy 61 ezer példányban gördült ki a gyárcsarnokokból.
A cikk a következő oldalon folytatódik.