Holdjáró fejlesztésébe kezdett a japán Toyota, az űrkutatás azonban nem is olyan ismeretlen terep számukra. A cég már korábban is részt vett egy, a Nemzetközi Űrállomásra küldött, kisméretű robot fejlesztésében. Most azonban valóban nagy dobásra készülnek.
Amikor futurisztikus formavilágával a Toyota C-HR valamivel több, mint két éve berobbant a köztudatba, egyre többen kezdték az űrhajó és holdjáró jelzőt ráaggatni. Valószínűleg ekkor még senki nem gondolta, hogy valóban meg sem állnak az űrig.
A Jiji Press hírügynökség értesülései szerint az autóipari óriás egy „mobilitási módszer” kidolgozására készül, ami alkalmas lehet a Hold felszínén történő mozgásra – azaz gyakorlatilag egy holdjáróról lehet szó, arról azonban, hogy ez a jármű gurulva, esetleg repülve közlekedik majd, netalántán mindkét funkcióra képes lesz, egyelőre nincs hír.
A küldetés fontos mozgató rugója, hogy a Hold iránt újra feltámadt a nemzetközi érdeklődés; az égitestet sokan „a Föld nyolcadik kontinensének” tartják, amelynek felszínére éppen 50 évvel ezelőtt léptek először amerikai űrhajósok.
A NASA azt tervezi, hogy mielőtt újra emberi láb érintené a Hold talaját, egy ember nélküli járművet küldenek oda, legkésőbb 2024-ig. Japán 2017-ben jelentette be tervét, hogy 2030 körül embert küld a Holdra, és a jelek szerint ebben nagyban számít a Toyotára.
Eddig mindössze Oroszországnak, az USA-nak és Kínának sikerült legyőznie a 384 ezer kilométeres távolságot, és űrjárművel landolnia a Holdon. Az év elején Izrael is útnak indított egy űrjárművet, hogy csatlakozzon ezekhez az országokhoz, a jelek szerint pedig hamarosan a világ technológiai vezetőjének tartott Japán is igyekszik a szűk klub részese lenni.
A Toyota tényleg nem aprózza el a repülést, 2020-ra a Tokiói Olimpiára a hírek szerint egy repülő autóval készülnek. A Hold projektben pedig a Japán Űrügynökség lesz a partnerük.