Elől tágas, hátul szűkös a Hatchback
A Toyota Corolla Hatchback kifejezetten tágasnak mondható a méretei alapján, legalábbis annyira, amennyire ebben a kategóriában lehetséges. Az utastér 1,5 méter széles és közel 1,2 méter magas. A sportos formatervnek köszönhetően azonban inkább elől kényelmes, hátul elég szűk a hely. Gyerekkel például nem igazán ajánljuk, de hát nem is családi autónak szánják.
Nem lehetetlen persze a gyerekülés használata, de jól oda kell figyelni, hogy be- és kiszállásnál a gyerekek feje ne koppanjon be sehova. Az áramvonalas forma, ami kisebb légellenállást, ezáltal kedvezőbb fogyasztást eredményez, viszont tökéletesen kárpótol ezért.
Szürke, de abszolút nem unalmas a belső
A megjelenés tekintetében a Corolla utasterében hangsúlyos a szürke szín, de mivel többségben van az Alcantara borítás, inkább elegáns, mint egyszerű. A szürke mellé vegyül egy kis piros is, ami leginkább a műszerfalon végigfutó cérnavarrásban köszön vissza. Maga a megoldás a beltérben is egyébként egyszerre sportos és elegáns. A velúr és műbőrborítású, kagylóformájú ülések is a sportos megjelenést erősítik. Pakolni is van hova, tárolórekeszekből sincs hiány, ahogy ezt a legtöbb mai modellnél már megszokhattuk.
Tágas csomagtartóra senki se számítson, mivel ott kapott helyet a nagy akkumulátor. Gyári adatok szerint 350 literes, de mivel egyáltalán nem mély, ezért már egy magasabb bevásárló kosár sem fér bele. Nyilván a gyártó akár a padlólemez alá is eltehette volna az akksit, de az meg a belső tér rovására ment volna, így végül itt kellett kompromisszumot hozni. Az edzőcuccunk és egy csajos, vásárolgatós délután cipős dobozai és papírzacskói azért kényelmesen beférnek.
Száguldás, Toyota, szerelem
A hibrid Corolla kulcs nélkül, gombnyomásra indul és meglepően csendesen és gyorsan éri el a városi tempót. A hibrid hajtás fürgén mozgatja a 1910 kilogrammos össztömeggel rendelkező autót. Az autó vezetése nagyon komfortos, rendkívül stabil a kanyarokban. Mindez a Toyota New Global Architechture (TNGA) platformnak köszönhető, amellyel a Toyota tömegközéppontja alacsonyabbra került, jelentős mértékben csökkentve ezáltal a kocsi dőlését a kanyarokban.
A nagy merevségű karosszéria elemek fokozzák a menetkényelmet, az elülső McPherson rugóstag, valamint a hátsó keresztlengőkaros felfüggesztés pedig jóval hatékonyabban semlegesíti az út egyenetlenségeit. A nagy menetstabilizálás mellett dicséretet érdemel a tűpontos kormányzás is, aminek köszönhetően nagyon könnyen és magabiztosan lehet manőverezni a Corollával.
A cikk a következő oldalon folytatódik.