Az autóközlekedés történetének világszerte talán legismertebb legendája került a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe, amit minden rajongónak látnia kell. Az 1926-os gyártású Ford T-modell ráadásul üzemképes.
Ford T-modell magyar vonatkozással
A Közlekedési Múzeum már eddig is rendelkezett egy Ford T-modellel, az a példány azonban nem üzemképes állapotban maradt fenn. A most érkezett, különösen izgalmas darab nem más, mint egy megkímélt állapotú, a 2013-as Old Timer Shown a szemlézett jármű kategóriában aranyérmet szerzett, üzemképes Ford T-modell. 1926-os gyártású, 4 személyes, 2999 köbcentiméter hengerűrtartalmú, fekete színű jármű. A típus magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen a tervezői csapatban két neves konstruktőr, Galamb József és Farkas Jenő is dolgozott.
A világ első népautója lett
A Ford T-Modell típusú személyautók gyártását 1908-ban kezdte meg a Ford Motor Company. A T-modell a világ első népautója lett: húsz évig gyártották, és csaknem 15 és fél millió darab készült belőle. Ez a gépkocsi középosztálybeli amerikaiak tömegei számára tette lehetővé az utazást, hiszen az első megfizethető autónak számított, és az első típus volt, amelyet már futószalagon készítettek.
A kiváló állapotú járművel már a múzeum új épületének elkészülte előtt találkozhat a közönség.
Aki rajong a veterán járgányokért, annak a budapesti múzeum mellett érdemes ellátogatnia Keszthelyre is. A Helikon kastélymúzeumban ugyanis új kiállítási darabokon keresztül mutatják be, hogy miként alakultak át a hintók automobilokká.
Fotók: Közlekedési Múzeum