Luxuskupé jégen és porhavon
Igazából Sikov már az első kerekek tapadását kihasználva is hihetetlenül látványos manővereket hajtott végre az autóval. Miközben 100 km/órás tempóban, egyenes vonalban autózott, a kerekek több mint 180 km/órás sebességgel pörögtek. 464 lóerős, V8-as motorjával az LC egészen más világ, és Sikovot már azelőtt lenyűgözte az autó, hogy a jégre hajtott volna vele. „Először volt alkalmam kipróbálni ezt a grand tourert, és elképesztő volt. A táborunkba vezető aszfaltúton ráéreztem, mennyire kényelmes a hosszú utakon, ugyanakkor milyen villámgyors, remekül uralható, és hogy milyen tökéletesen beállítható benne a vezető üléshelyzete. Amikor az ember a jégen autózik, azonnal érzi, hogy hátsókerékhajtású gépben ül. Tekintve az autó tömegét és azt, hogy normál gumikat használtunk, nem a gyorsulás volt a legfontosabb, hanem hogy jó vezetési technikával ráérezzünk az LC határaira” – magyarázza Sikov.
Sikovot lelkesítette a lehetőség, hogy a luxuskupéval a Bajkál jegén csapathatja, amelynek felszínét ráadásul itt-ott porhó borította. „A tapadás remek volt. Majdnem olyan, mintha aszfalton autóztam volna. Volt alkalmam kitapasztalni az autó igazi karakterét, amikor a gumik már 280 km/órával pörögtek. A hátsó kerekek gyönyörű hózuhatagokat vertek fel, ami pont úgy nézett ki, mint driftelés közben a füstfelhők a versenypályán” – fogalmaz lelkesen a driftbajnok.
Örömautózás szigorú biztonsági intézkedések közt
Kifogástalan állapotú biztonsági övek, kikapcsolt audiorendszer, reteszelt ajtózárak – és a szakemberek mindvégig gondosan ellenőrizték a jég állapotát, repedések és egyéb jelek után kutatva. Miközben Sikov vezetett, az autók összes elektronikus irányító és stabilitásvezérlő rendszerét kikapcsolták, hogy a teljesítmény tisztán a jármű képességeit és a pilóta tudását tükrözze. Szibéria egyébként már önmagában is egyfajta minőségi tesztet jelentett az RX és az LC számára. Az RX 450h bebizonyította, hogy a hibrid elektromos hajtáslánc kifogástalan működésében a kétszámjegyű mínuszok sem jelentenek akadályt. Az E-Four elektromos összkerékhajtás is remekül vizsgázott a rossz minőségű, jeges utakon.
Az LC olyan autó, amit inkább egy széljárta tengerparti országúton képzelne el az ember. Kipróbálásához mégis tökéletes helyszín volt egy befagyott tó tükre. Itt a vezető tényleg szabadjára engedheti a gép hihetetlen teljesítményét – anélkül, hogy veszélybe sodorná az autót vagy másokat. Az eseményen készült fotók kellemes ízelítőt adnak a különleges helyszínről, és arról, hogyan bizonyította kimagasló megbízhatóságát a két Lexus Szibériában.