Lexus Szibériában: drift-bajnok ült a volán mögé
Szibéria kőkeményre fagyott vizei általában nem számítanak a Lexusok természetes környezetének. Ám most mégis lenyűgöző vezetési élményhez biztosítottak helyszínt két hibrid Lexus irányíthatósági tesztje számára. Két nagyon különböző modellről van szó: az RX hibrid hajtású luxus-SUV-ról és a V8-as LC kupéról. Az izgalmas akció a világ legmélyebb édesvizű taván, a Bajkál-tavon zajlott, ami 1,5 méter vastagon befagyott a mínusz 60 Celsius fokot is elérő hidegben. Amikor a jég ilyen vastagra és keményre hízik, Oroszország közúti közlekedési hatósága szabályos útvonalakat jelöl ki rajta.
Egy ilyen remek próbához remek sofőr is kell. Ezért a Lexus leszerződtette Nyikita Sikovot, Oroszország egyik híres drift-bajnokát. Sikov eddig kétszer szerzett második helyezést az Orosz Drift versenysorozatban, egyszer a Formula Drift Oroszország versenysorozatban, és megnyerte az Auto Exotics Kupát. De bármilyen tapasztalt pilóta is, ő is most vezetett életében először egy Lexust a jégen. Ez másféle élmény, mint amihez a versenypályán már hozzászokott. Sikov utólag bevallotta: mielőtt a volánhoz ült, voltak kétségei, hogyan teljesít majd a jégen az elektronikus vezérlésű E-Four összkerékhajtási rendszer. „Kezdetben szkeptikus voltam. Mivel alapbeállításban az RX elsőkerékhajtású, és a hátsó tengelyhez csak akkor jut vonóerő, amikor a szenzorok azt érzékelik, hogy a hátsó kerekek elkezdenek kipörögni vagy megcsúszni. De amikor a jégre értem, azt tapasztaltam, hogy a hátsó tengely nagyon gyorsan bekapcsolódik a hajtásba, úgyhogy a géppel magabiztos erőcsúsztatásokat is meg lehetett csinálni” – meséli.
A cikk a következő oldalon folytatódik.