villamos caf villamosok
Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta: a kötöttpályás közlekedésnek kiemelkedő szerepe van egy város klímavédelmében. (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A modern, alacsonypadlós, 56 méteres szerelvények hétfőtől közlekednek az 1-es villamosvonal pályáján. Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. megbízott vezérigazgatója elmondta, az átadott CAF-villamosok 345 utas szállítására alkalmasak, és 81 ülőhellyel rendelkeznek.

További új CAF-villamosok is forgalomba állnak

Karácsony Gergely főpolgármester hétfőn, a villamosok átadásán elmondta, az elkövetkező hetekben több mint húsz ehhez hasonló jármű áll majd forgalomba. Hangsúlyozta, hogy a villamosokat európai uniós támogatásból szerezte be a főváros, és nagyjából ötven újabb villamos és troli beszerzéséről még a tavalyi önkormányzati választások előtt döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa.

Budapesten van még további hét villamos, ezek közül egy hosszú, a többi rövid. Ezeket az 50-es, valamint Budapest egyik legszebb vonalán az 56-oson tervezik majd forgalomba állítani. Ez várhatóan csak jövő év őszén történhet majd meg, hiszen addig lezajlik a vonal infrastrukturális fejlesztése. Ezek addig a 3-as vonalon és a budai fonódon közlekednek majd.

Az átadást komoly műszaki vizsgálat előzte meg

villamos bkk alacsonypadlós caf
Az új, alacsonypadlós villamosok, mint például a CAF-villamosok körülbelül tizenöt százalékát teszik ki a fővárosi villamosoknak.  A nem alacsonypadlós villamosok átlagéletkora negyven év körül van. (Fotó: caf.net)

Az átadáson elhangzott, hogy a BKK-nak és a BKV-nek közösen komoly műszaki eljárássorozaton kell végigvezetnie a villamosokat, mielőtt át tudja azokat venni – jelentette ki a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. megbízott vezérigazgatója. Ezeknek köszönhetően a BKV telephelyéről nem kerül ki olyan jármű, amely ne lenne biztonságos, hangsúlyozta Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója.

Forrás: MTI