Átalakul a Toyota vizuális megjelenése, átdolgozták a logót és a tipográfiát is. Mindez markánsan új korszakot jelképez a márka történetében: egy olyan időszakot, amikor a cég autóipari vállalatból mobilitási vállalattá alakul át. Az új formanyelv és így a Toyota új logója is az egyszerűsítést helyezi fókuszba. Kialakításában a szakemberek négy alapelvre építettek: legyen előremutató, legyen mobilitásra kész, keltsen prémium benyomást, és teremtsen határozott egységet az almárkák között.
A Toyota új logója mellé jön az új Toyota Type is
A Toyota új logója egy egyszerű kétdimenziós grafika, méghozzá a ‘Toyota’ felirat nélkül. Az embléma már enélkül is közismert egész Európában. A dizájn üzenete a letisztultság, az átláthatóság és a modernség, és tökéletesen beleillik a digitális térbe – ugyanakkor fizikailag megjelenítve is ugyanilyen hatékony. A jelenlegi logó továbbra is megmarad a járműveken. A most használatos márkakereskedői jelzések is maradnak egyelőre.
Az új vizuális megjelenéshez új, egyedi tipográfia is tartozik: az online és offline környezetben egyaránt jól alkalmazható Toyota Type betűtípus. Az új embléma egyértelműbb és következetesebb szemléletet sugall a Toyota különböző üzletágaiban is, amelyeknek – ezzel összhangban – az elnevezésük is megváltozik: a Toyota Insurance Management például mostantól Toyota Insurance Services néven működik. Tevékenysége ugyanis immár kiterjed a csatlakoztatott szolgáltatásokra és az új mobilitási termékekre is. A használt autókkal foglalkozó Toyota Plus neve ezentúl Toyota Approved Used lesz.
„A dizájnt úgy alakítottuk ki, hogy minden lehetséges kapcsolódási ponton hatékonyabban szólítsa meg vásárlóinkat, akik mindezt most tapasztalhatják meg először, amikor bemutatjuk az új Yaris Hybridet, innovatív városi kisautónk vadonatúj, negyedik generációját”– mondta el a Toyota európai értékesítésért, marketingért és ügyfélélményért felelős alelnöke.