Egy kocsikulccsal és egy útvonaltervvel vágtunk neki a rajtnak
A rally autóit nem véletlenszerűen válogatták, cél volt a plug-in-hybrid modellek bemutatása mellett, hogy a résztvevők olyan Volkswagen járművekkel találkozzanak, amikbe nem futnak bele mindennapi autózásuk során. Így az R széria darabjai mellett rengeteg zöld rendszámos autó is felsorakozott.
A sorban hatodikként álló Arteon R-Line kulcsa mellé egy rövid eligazítás után nemcsak egy itinerfüzetet kaptunk, azzal a tudattal is gazdagodtunk, hogy a Budától a Zalacsányban található Zala Springs Golf Resort-ig tartó úton négy időmérő feladatban kell megméretnünk magunkat és hat pecsétet kell összeszednünk meghatározott helyszíneken. Délutánra az is kiderült, a pecsétek egy Fred Hoyle idézet részleteit rejtik:
Az űr egyáltalán nincs messze. Egy óra autóval, ha felfelé is tudsz menni!
Az itinerre, azaz a legnagyobb pontossággal és megbízható jelmagyarázattal összeállított, nagyon részletes útvonaltervre azért volt szükség, ugyanis a rally szervezői letiltották az autók navigációs rendszerét, így a kocsikban ülő párosoknak egymásra kellett hagyatkozniuk. Pont ezért volt minden járműben egy sofőr és egy navigátori posztba ugró utastárs.
A négy 1/100 feladat során nemcsak az idő, a pontosság is számottevővé vált, ugyanis meghatározott időn belül kellett megtenni egy kijelölt szakaszt. Egy szabályt kellett betartani csupán: a szakasz során tilos volt megállni. Ha az itiner szerint jelzett időtől valaki eltért, másodpercenként 100 büntetőpontot kapott. Az Arteon R-Line már az első feladatban szakaszgyőztessé vált, 12 büntetőponttal csupán 12 századmásodperccel léptük át a megadott 7 másodpercet.
Arteon R-Line 2.0 TSI DSG alapadatok
- Motor: 1984 cm3 (benzin)
- Max. teljesítmény: 190 LE / 320 Nm
- Váltó: automata
- Max. sebesség: 239 km/h
- Gyorsulás 0-100 km/h: 7,7 sec
- Hosszúság: 4862 mm
- Szélesség: 1871 mm
- Magasság: 1450 mm
- Csomagtér: 563 liter
- Tesztautó ára: 17 102 200 Ft
Támába vág: Volkswagen Arteon R-Line: Régóta szemeztem ezzel az elegáns-sportos szedánnal
A következő oldalon elolvashatod, milyen akadályokat vettek az autók a ZalaZone tesztpályán.