Zéró Gravitáció (Karl Dujardin)

A Lexus orsó alakú hűtőmaszkját kiterjesztve megálmodott jármű vonalai térben elhelyezve rajzolják ki a jellegzetes rácsozatot. Az egyszemélyes jármű – a Lexus 2015-ös Hoverboard tanulmányából ihletet merítve – a Holdfelszín felett lebeg, pilótája motorkerékpárként irányítja az akár 500 km/h-ra képes szerkezetet.

zero-gravity-k.-dujardin-detail-3 holdjaro

Pattogó Holdroller (Julien Marie)

A Pom-Pom meséibe illő elnevezésű jármű egy rugalmas grafén nanocsövekből szerkesztett buborék, amely domborzattól függetlenül képes előre – vagy oldalra – haladni. Belsejében giroszkóppal stabilizált pilótafülke található; itt kaptak helyet az akkumulátorok is. A szerkezet hajtásáról lapátkerekek gondoskodnak.

lexus holdjaro bouncing-moon-roller-j.-marie

Lexus Kozmosz (Jean-Baptiste Henry)

A Hold felszínén és az űrben egyaránt üzemeltethető, hosszúkás jármű hátsó felében kapott helyet a pilótafülke. Elöl pedig panorámafedélzetet alakítottak ki, ahonnan a turisták vagy kutatók biztonságosan megfigyelhetik a Hold alacsony gravitációjú környezetét. Az üvegkapszulát vízzel megtöltve az utasok kétszeresen is lebeghetnek a felszín felett. A koncepcióhoz egy anyahajó is tartozik, amely Hold körüli pályáról indíthatja útnak a járművet.

lexus-cosmos-j.-henry_detail02

Lexus Hold-cruiser (Keisuke Matsuno)

Az összes terv közül ez a Cruiser a leginkább autószerű holdjáró. Négy kerekével és orsószerűen megformált, zárt karosszériájával átlagos Holdjáróként képes haladni a felszínen. Ám ha kerekeit 90 fokban megdönti, azok hajtóműként szolgálnak, a jármű pedig hatalmas drón módjára repülhet.

lexus-lunar-cruisar-k.-matsuno holdjáro

Az elképzelés akár annak a repülő autónak a továbbfejlesztett szériaváltozata is lehetne, amelyet a Lexus anyavállalata, a Toyota szabadalmaztatott pár éve.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

1
2
3