Az új, elektromos Ford Explorer nemzetközi menetpróbáján jártunk.

Az Explorer szó felfedezést jelent, a Ford kínálatában pedig egy nagy múltú terepjáró típusneve, amelyet egykoron 4 literes V6-os benzinmotorral szereltek. A dolgok azóta kicsit megváltoztak. A bakancsforma megmaradt, de meddig jutunk a felfedezés rögös útján az új elektromos Ford Explorerrel? Szlovénia festői tájain kipróbáltuk!

Kezdődjön az expedíció!

Ljubljana reptér, 35 fok. Gőzölgő aszfalton nyitott ajtóval sorakoztak fel a vadiúj elektromos Ford Explorerek. Kérdezték melyiket szeretném. Gondoltam viccből a 4000 köbcentis V6-ost kérem…  Végül nem vettem poénra a dolgot mert inkább meglepődtem: elég modern, kompakt  járgány így ahogy van, nem pedzegetem a múltat, lássuk inkább a jövőt!

Fedezzük fel kívül-belül

Az új Ford Explorer orcáján a menetfény olyan, mintha huncut szeme lenne, a lökhárító pedig mint egy  vidám mosoly kanyarodik felfelé. Bájos és nem agresszív jelenség. Pont jó méretű elektromos autó: kényelmes annyira, hogy a kalandvágyakat hosszabb úton se bánjuk meg, jól parkolható és szűkebb fordulókban sem hagy cserben. Normális méretű csomagtérrel (450 liter) és imádnivalóan sokoldalú pakolórekeszekkel látták el. A középkonzol kijelzőjét meg lehet emelni, így egyrészt jobban a nézőterünkbe kerülnek a rajta látható információk, másrészt megnyílik egy nagyobb tárolórekesz, amelybe nyugodt szívvel elzárhatjuk a tárcánkat, telónkat, ha túrázni indulunk a vadonba. A középső tárolódobozba befér akár egy laptop vagy sok apróbb rekesz. A „belevalókat” mi magunk is kialakíthatjuk, a Ford ugyanis minden infót megad a 3D nyomtatáshoz, végre lehet barkácsolni az autóba, amit csak szeretnénk!

A beltér egyébként nagyon ízléses és tágas. A döntött kijelző szépen simul a középkonzolba, puha anyagok vesznek körül, az ízléses világos tónusú borítás már az alapfelszereltség része. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, a panoráma tető a prémium felszereltség része.

Elektor kalandor

A felfedező túra két napja alatt számos élményt szereztünk a Ford Explorerrel. Az első közös kilométereinket a csodás Villa Fabiani felé tettük meg, amelyet egy kanyargós, igazi „élményautózós” úton értünk el. Elsőre is nagyon dinamikusnak éreztem az autót, élvezet volt kigyorsítani és betapadni az ülésbe. Négykerék meghajtás, 5.3-as 0-100-as sprint nem viccel. A haladáshoz Sport módot választottam, ami még intenzívebb élményt eredményezett. A kormányzás direktebb lett, a gyorsulás még inkább „hátbavágó” élmény… Ahogy éppen szédületes sebességgel szőttem egymásba a csodás alpesi kanyarokat azon tűnődtem mi is az élményautózás, ha nem ez? Egy gyors, stabil és biztonságos autóval élvezni a haladást, várni az újabb és újabb csodás helyszíneket. Közben kigyorsítani, jókat kanyarodni. Az pedig, hogy a lehúzott ablaknál nem egy V6-as motort hallok, hanem éppen a természet hangjait, engem annyira nem bántott. Csavarogtunk festői falvakon, szűk utcácskákon keresztül, tempós autópályás szakaszokon a szlovén Alpokon át végül a sportemberektől nyüzsgő Bledi tó partjáig.

Itt lepihentem az árnyékba és elgondolkodtam. Nemcsak a csodás látnivalók, maga az út is élmény volt a Ford Explorerrel. De vajon nevezhetünk egy elektromos autót teljes értékű felfedezőnek?

Egyértelműen igen. A tesztautó közel 400 km-t kifejezetten forszírozott körülmények között is simán képes megtenni, aztán 26 perc alatt 10-80%-ra tölteni. A nem négykerék meghajtású változat még ennél is messzebb visz, ami egyértelműen hitelesíti az autót hosszabb kalandokra. Az pedig, hogy a természetet – ahova kirándulni megyünk – megtiszteljük azzal, hogy semmilyen káros anyaggal nem pöfékeljük tele, igenis helyénvaló. Gyerünk hát, kerékpárt felpattintva a hátsó tárolóra, kajatot, szörföt a tetőre és legyünk menő természetjárók, környezettudatos felfedezők az új Ford Explorerrel!

Mennyiért nevezhetünk be erre az elektromos expedícióra?

Az új elektromos Ford Explorer alapváltozata, amely már nagyon jól felszerelt 17.050.000 Ft. Ezt a modellt, most kedvezménnyel 15.9 millió forinttól el lehet vinni. Az emelt hatótávú változat listaára 19.350.000 Ft, amely a kedvezménynek köszönhetően 18,2 millió forintért egy elég jó vétel most a piacon a Ford mosolygós arcú felfedezőjéért.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •