Amikor a Kia ProCeed GT megérkezett a szerkesztőségbe, rögtön tudtuk, hogy valami különleges autóval van dolgunk. A shooting brake stílusú karosszéria már első pillantásra felhívta magára a figyelmet – a sportos vonalak és a nagy csomagtér izgalmas keveréke ritka kombináció. S ha mindez nem lenne elég, a kék fényezése a tűzpiros díszcsíkkal egyszerűen káprázatos! Nem túlzás azt mondani, hogy ez az autó a Porsche modellek világát idéző formájával egyedi színfoltja az utcaképnek.

Formabontó dizájn – a shooting brake bája

Az autó megjelenése tényleg különleges. A Kia ProCeed GT nem egyszerű kombi, hanem egy jól formatervezett, szépséges „shooting brake”. Sportos, alacsony karosszériája azt az érzést kelti, mintha csak egy prémium sportautót vezetnénk. Ez az autó nem kíván kompromisszumot kötni a forma és a funkció között: a hátsó részen ugyanúgy elférnek a bőröndjeink, a gyerek biciklije vagy a kutya ketrece, de mindezt a legszebbre formázva.

Az autó oldalán végighúzódó izmos ívek, a sportos hátsó spoiler és a mélyre húzott első lökhárító mind-mind azt az érzést sugallják, hogy ezzel az autóval nem csak munkába fogunk járni, hanem élvezni fogjuk az utazás minden percét.

Belső tér – kényelem és sportosság

Az utastérben ülve azonnal érezni, hogy a Kia nem csak a külső dizájnra fordított nagy figyelmet, hanem a belső terek kialakítására is. A kifejezetten finom alcantara szerű ülések piros varrásai igencsak vagányak, megjelennek több helyen is az ajtókon. Jól oldják az alapvetően sötét tónusú belteret, mint ahogy a dupla méretű, nyitható panoráma üvegtető is. A Kia tervezőinek olyan aprólékos részletekre is kiterjedt a figyelmük, hogy  a matt króm hatású felületeket egy helyen sem töri meg fényes fém: egységes az anyaghasználat. A belső dizájn nem kapkod össze-vissza, hanem letisztult, következetes és egységes.

Az ülések jól tartanak, remekül idomulnak a testünkhöz, így nemcsak sportosak, hanem hosszú távon is kényelmesek. A kormány, a váltó és minden kezelőszerv kézre áll – a Kia formanyelve logikus és következetes, így már az első pillanattól természetes a kezelése. A központi érintőkijelző menürendszere átlátható, a fizikai gombok pedig egyszerűvé teszik a legfontosabb funkciók kezelését anélkül, hogy az embernek a digitális menük mélyén kellene keresgélnie.

A hátsó üléseken is bőséges a hely, itt majdnem egyel magasabb kategóriát idéz a tér.  A csomagtartó mérete pedig meglepően nagy – a 594 literes kapacitás bőven elég, hogy a család minden holmija elférjen.

Menetteljesítmény – sportos, de mégis praktikus

Ahogy említettem, a motor valódi élményt nyújt. A 1.6 literes, 204 lóerős turbómotor nem csak a sportos vezetési élményt biztosítja, de a mindennapi közlekedésben is megállja a helyét. Az érces kipufogóhang pedig tökéletesen illik a dinamikus stílushoz. Az autó gyorsan reagál a gázadásra, a futómű pedig sportosan feszes – városban talán egy kicsit túl kemény is, de autópályán és országúton igazi élvezet vezetni. A Proceed GT stabilan fekszik az úton, a kanyarokban pedig magabiztosan fordul.

A 7 sebességes automata váltó gyorsan váltogat és hamar 7. fokozatba kapcsol, így a fogyasztása a teljesítmény ismeretében meglepően jól alakult: autópályán igazi meglepetés volt a ProCeed GT, hiszen 7 liter körül fogyasztott, ami bőven a várakozásaim alatt maradt. A városban azonban, ahol a gyakori megállások és újraindulások dominálnak, a fogyasztás 8-10 liter között alakul. Ez persze nem meglepő, tekintve a 204 lóerős teljesítményt, de aki inkább városi használatra keres autót, annak érdemes elgondolkodnia az 1.4 literes, 140 lóerős benzines turbó változaton, amely szintén remek társ lehet a mindennapokban.

Az utolsó esély a ProCeed GT-re

Sajnálatos módon a Kia úgy döntött, hogy kivezeti a ProCeed GT-t a kínálatból, ami nagy kár, mert egy igazán egyedi autó, ami még lehet, hogy klasszikus lesz egyszer. Az 1.4-es turbós alapváltozat, amely szerintem minden épeszű használathoz elég 10.499.000 forinttól viszont még elérhető. Akinek jól jön néha egy komolyabb adrenalin löket és 200 lőerő felett szeretné szelni az utakat, annak a tesztelt modellt ajánlom, amely már a hivatalos árlistában ugyan nem szerepel, de egyes Kia kereskedőknél még elcsíphető egy-egy példány.

Összességében akik kedvelik a sportos vezetési élményt, de szükségük van a nagy csomagtérre és a praktikumra, azoknak még van idejük megkaparintani egyet az utolsó darabok közül. Az autó igazi üde színfolt a piacon – a sportosság és a praktikum tökéletes keveréke.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •