Régóta szerettem volna a BMW kínálatából egy mai modern dízel tesztautót kipróbálni, hogy lássam mi igaz és mi nem a dízel autók körül kialakult félelmekből. Tesztünkben lerántjuk a leplet és az is kiderül kinek ajánlanánk a BMW X2 dízel változatát!

Dízel kisokos

Dízel autót 2024-ben? Merül fel sokakban a kérdés. A válasz pedig egyszerű: ha sokat utazol és szeretnéd az üzemanyag fogyasztásod alacsonyan tartani akkor miért ne? De hát tönkreteszi a világot és mindent elpusztít a kipufogó gáza! A fekete kormot eregető 20-30 éves autóké lehet, de itt nem erről van szó: megnéztem, a BMW X2 18d CO₂ kibocsátása alig magasabb, mint egy hasonlóan erős benzines modellé, szóval helyén kell kezelni a dízel autókkal kapcsolatban kialakult sztereotípiákat. Kizárólag városi és rövid távú használatra nem ez a céleszköz, de hogy hosszabb távú utak dinamikus és költséghatékony megtételére jó választás-e a BMW X2 dízel változata, az cikkünkből hamarosan kiderül.

Kupé SUV forma kimaxolva

A BMW X2-es merész formája ötvözi az összes mai menőséget: egyrészt magasan ülünk, kupés a tetővonal, érdekesen szögletes a forma, karakteres az hűtőmaszk. Ez egy rendes komoly méretű családi autó, viszont még kényelmesen lehet vele parkolni. A kissé futurisztikus formája egyből felismerhető az úton! Izgalmasak a BMW új rajzolatú lámpatestei elől és hátul is, vagány részlet a hátsó légterelő a csomagtartó fedélen. Nekem kicsit sok az első vese alakzatú hűtőrács egyre növekvő mérete, de legalább a rövidlátók is messziről kiszúrják: egy BMW közeledik feléjük.

Otthonos beltér

A beltér atmoszférája barátságos. Ez a jó kis barna „vegán” (azaz mű-) bőrkárpit már-már egy nappalira emlékeztet a műszerfalon elterülő óriási led tv-vel. Az ülések perforáltak, így jobban szellőznek, hosszú úton is kényelmesek. A BMW X2-es modellje is megkapta az ívelt óriási kijelzőt a műszerfalra, amely az autó minden szolgáltatását (így a légkondit is) digitálisan teszi elérhetővé. A képe tűéles, a tolatókamera nagyon szépen adja vissza a hátunk mögötti világot, a menürendszer viszont nekem túl sok apró mappára van bontva, nem mindig tudtam megjegyezni melyikben mit tudok állítani, de hosszabb használat során ez biztosan megszokható. Nagyon hasznos, hogy az emelt könyöklő alatt pont egy női táskának is elegendő hely található az USB töltők mennyiségét is családi igényekhez szabták. Hiányoltam a nagyobb fedeles tárolót, így nem tudtam elrejteni a százezer apróságot amit a külvilág számára láthatatlanná szoktam tenni. A kormány BMW-sen sportos, jó fogású, minden kezelőszerv amit használunk kézre áll és minőségi. A csomagtér elég nagy többgyermekes család számára is bármilyen messzire is utaznak: 560 literes és jól pakolható.

Mennyire BMW menetközben?

A motor hangját alig hallani, kiválóan elszigetelték. Menet közben meg sem mondanám, hogy dízel, azt viszont igen, hogy igazi BMW módjára húz! A 2 literes turbódízel 150 lóerős teljesítménnyel is elég dinamikusan viselkedik (8,9 alatt van 100-on). Nem ért szégyen autópályás használat közben sem, nagyobb sebességnél is van benne erő, nyomaték még kigyorsítani vagy előzni. Annyira jól szigetelt minden, hogy néha erősen oda kellett figyelnem mennyivel is megyek pontosan… A BMW X2-es rendkívül stabil és robosztus az úton. Az M sport futóműve nekem egy árnyalatnyival keményebb, mint amit egy családi méretű SUV-től elvárnék, de ez inkább a városi illetve rosszabb útviszonyok mellet köszön vissza. Választható nem M-es (sport) futóművel és kisebb felnivel, aki a komfortot a sportosság elé helyezi. Egy dízel SUV-t pedig egyébként is inkább hosszabb távok megtételére ajánlanék tekintettel arra, hogy 5-6 literes fogyasztással a világból kimehetünk! Igen, a fogyasztást lemértük és óriási ütőkártyája a dízel motornak a takarékossága. Országúton még 4,6-4,8 literes fogyasztást is mutatott, ami bámulatos egy 1,6 tonna feletti járműtől.

Mennyi az annyi?

A BMW X2 egy meggyőző csomag, mert prémium minőségű családi mindenesként a határtalan autózás élményét nyújtja az alacsony fogyasztására tekintettel. Mindezt a BMW X2 alapáron 16.800.000 Ft-tól kínálja, de nincs nagy ár differencia a benzines és a dízel változatok között. Ha valaki sokat „városozik” annak inkább a benzinest vagy az elektromos változatot javasolnám, a hosszútáv futóknak pedig a dízel lehet jó alternatíva. A gazdagon felszerelt tesztautó 19.662.000 Ft, ami jó ár-érték arányt jelent tekintettel arra, hogy a nem prémium gyártók is hasonló áron kínálják SUV termékeiket.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •