- Új Turbo E-Hybrid modellek koronázzák meg a Cayenne modellsorozatot
- A V8-as benzinmotor és az elektromotor együttesen 739 lóerő (544 kW) és 950 Nm leadására képes
- Új hibrid technológia a nagyobb elektromos hatótáv és a gyorsabb töltés jegyében
- Coupé GT csomaggal és kivételes menetdinamikával
A Porsche bemutatja SUV modellcsaládjának legerősebb modelljét – az új Cayenne Turbo E-Hybrid-et. A megújult, 739 lóerős csúcsmodellt kivételes menettulajdonságok és kimagasló hatékonyság jellemzi, amely kivételes hétköznapi használhatósággal társul. Az új Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé GT csomaggal pedig még inkább a menetdinamikára koncentrált és különösen dinamikus megjelenéssel rendelkezik.
A legerősebb Cayenne 739 lóerőt hoz a hibrid hajtással
Az új Cayenne sikeres 2023-as bemutatását követően a Porsche most új csúcsmodellel növeli az alaposan átdolgozott, harmadik generációs SUV kínálatát.
A legerősebb Cayenne a korábbiakhoz hasonlóan ezúttal is konnektoros hibrid hajtáslánccal rendelkezik. A Porsche számos tekintetben továbbfejlesztette a Cayenne Turbo S E-Hybrid technológiáját, amellyel jelentősen növelte az elektromos hatótávot és a teljesítményt. Ezekből a változásokból a hétköznapi használhatóság és a menetdinamika egyaránt profitál. A 176 lóerős (130 kW) elektromotor és az alaposan átdolgozott, 599 lóerős (441 kW) 4,0 literes, biturbó V8-as is új lendülettel viszi a csúcsmodellt. Együttes csúcsteljesítményük eléri a 739 lóerőt (544 kW), maximális nyomatékuk pedig a 950 Nm-t.
A Cayenne Turbo E-Hybrid gyorsulása pedig abszolút hű a csúcsmodell státuszhoz. Az új modell álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 295 km/h. Elődjéhez hasonlítva az új Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid sokkal nagyobb elektromos hatótávot és rövidebb töltési időt kínál. A 25,9 kWh-ra növelt kapacitású nagyfeszültségű akkumulátor a csomagtérpadló alatt helyezkedik el, városi körülmények között pedig akár 82 kilométeres hatótávot biztosít. Az új, 11 kW-os fedélzeti töltő pedig alaposan lerövidíti a töltési időt: megfelelő fali töltő vagy töltőállomás használata esetén a megnövelt akkumulátor is csupán 2,5 óra alatt feltölthető.
Széria légrugózás kétkamrás, kétszelepes technológiával
Az új Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid modellek esetében széria az adaptív légrugózás, amely kétkamrás, kétszelepes technológiával dolgozik. Ez lehetővé teszi, hogy a rendszer ki- és berugózás esetén is külön-külön szabályozza a futómű működését. A technológia fokozza a kényelmet és a biztonságot, miközben még nagyobb tartományt képes lefedni a Comfort és a Sport Plus futóműbeállítások között. A futómű magabiztos vezethetőséget nyújt dinamikus kanyarodás során, miközben lassú haladásnál kényelemközpontú és maximális kirugózási tartományban dolgozik. A Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) rendszer ugyancsak alapfelszereltség a Cayenne Turbo E-Hybrid esetén. A Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) dőlésszabályozás és a hátsókerék-kormányzás opcionálisan érhető el.
A Cayenne Turbo E-Hybrid SUV és Coupé csúcsmodell státuszát már a két modell megjelenése is közvetíti. Mindkét változat karakteres első lökhárítóval rendelkezik, amely kizárólag a Turbo modellek sajátja: a megnövelt méretű légbeömlőket fényes, fekete betétek hangsúlyozzák ki. A kerékjáratok kiszélesítése és a külső színére fényezett hátsó lökhárító tovább erősíti a modellek dinamikus összhatását. A Turbo E-Hybrid változatok két rozsdamentes acél, dupla kipufogóvéget és vörösre fényezett féknyergeket kapnak.
Sportos, mégis elegáns belső a modellfrissítés minden előnyével
Belül a műszerfal és az ajtópanelek alumínium betétje fokozza a sportos hangulatot. A tetőkárpit Race-Tex. Széria a fűthető GT sport kormánykerék, amely üzemmódválasztóval rendelkezik a kívánt módok gyors és közvetlen kiválasztásáért, valamint a 18-irányban állítható, bőrkárpitozású sportülések. További alternatívaként 14-irányban állítható, bőrkárpitozású komfortülések is elérhetőek.
Az új Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid emellett a 2023 elején bemutatott modellfrissítés minden újdonságából profitál. Ezek között megtalálható az új műszerfal teljes digitális műszercsoporttal, valamint ívelt, szabadon álló kialakítással, széles körű személyre szabhatósággal, illetve az átdolgozott középkonzol és az opcionális utas oldali kijelző. Az innovatív, nagyfelbontású HD-Matrix LED fényszórók – széria az új Turbo E-Hybrid modellek esetében – nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt sötétben.
Fokozott teljesítmény: Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé GT csomaggal
Az új Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé GT csomaggal még sportosabb húrokat pendít meg. Bizony teljesítményközpontú megoldások közvetlenül a Cayenne Turbo GT-ből érkeznek a hibrid modellekbe, amelyek így bizonyos piacokon először érhetőek el a megújult Cayenne esetében, mivel a közúti teljesítményre fókuszáló csúcsmodell nem minden piacon érhető el. Az összes futómű- és vezérlőrendszer, beleértve a légrugózást is, egyedi hangolást kapott az új modell esetében. A karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabban ül, a GT-specifikus csapágyazás pedig ez első kerekek dőlését -0,58 fokra növeli, ami a még szélesebb első kerekekkel együtt még dinamikusabb kanyartulajdonságokat biztosít, fokozott precizitás és érezhetően jobb tapadás mellett. A nagyteljesítményű Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) fékrendszer ugyancsak széria a GT csomag esetében. A Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé menetdinamikáját tovább fokozzák a szériában 22 colos GT Design kerekekre szerelt nagy teljesítményű abroncsok, valamint az alapfelszereltségként érkező PDCC és hátsókerék-kormányzás.
A GT csomaggal szerelt Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé mindössze 3,6 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet
A Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé GT csomaggal egyesíti a kivételes menettulajdonságokat az új E-Hybrid rendszer sokoldalúságával, a Cayenne kínálatán belül a menetdinamika és a hatékonyság közötti legszélesebb spektrumot lefedve. Kívülről a GT csomag könnyen azonosítható a típusspecifikus, fekete betétekkel rendelkező első lökhárítóról, a kerékjáratok fekete kiszélesítéséről, a hátsó légterelő szénszálas oldalsó betétjeiről, valamint a Turbo GT középen elhelyezett végződésekkel rendelkező, titán kipufogórendszeréről és szénszálas diffúzorjáról. A tető szintén könnyű szénszálból készül. A GT csomaggal szerelt Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé mindössze 3,6 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet, végsebessége pedig 305 km/h.
Elérhetőség és árak
Az új Turbo E-Hybrid a második azon három hibrid modell közül, amelyet a Porsche 2023 folyamán mutat be. Az újdonság már rendelhető a Porsche szinte összes piacán, alapára pedig Németországban bruttó 176.324 euró. A Coupé verzió 179.775 eurótól indul, a GT csomaggal felszerelt kivitel német alapára pedig 208.454 euró. Utóbbi csak azokon a piacon elérhető, ahol a Cayenne Turbo GT a helyi szabályozások következtében nem kapható, így például a legtöbb EU-s piacon, Japánban, Hong Kongban, Tajvanon és Szingapúrban.
Képek: Porsche