50 évvel ezelőtt a SEAT megoldást akart kínálni az ügyfeleknek az 1430-as szedánból készített kombi karosszériás változat beindításával, mely az 1430-asként, a SEAT 124 prémium kategóriájú, legerősebb változatával jelent meg.
Akkoriban a nyári vakáció kezdete valószínűleg nem sokban tért el a maitól. Nagyon kevés ember utazott repülővel, és csak kevesek mentek külföldi vakációra. Szokatlan volt, hogy egy családban második autó is legyen. Az 5 ajtós SEAT 1430-at úgy alakították ki, hogy megfeleljen a társadalom akkori új igényeinek. Az autó nem volt olyan nagy, mint a SEAT 1500 Estate, tehát nagyobb forgalomban is tudott közlekedni a városokban, miközben a forgalom sűrűsége miatt egy parkolóhely megtalálása is egyfajta kihívássá vált. Az 1430-as újfajta megközelítést hozott: ügyfeleit kiszolgálta mint üzleti autó, de kiszolgálta őket a mindennapi tevékenység során is, például a gyerekeket iskolába és haza hozva. A hétvégeken vagy a nyaralás során a SEAT 1430 dinamikus túraautónak bizonyult, amely ideális volt az utazásra, és a nagy csomagtartójával szinte szó szerint a tetejéig lehetett pakolni.
50 évvel később megszületett a teljesen új SEAT Leon Sportstourer. Ezzel egy nagyon tágas, dinamikus autó jött létre, még nagyobb teljesítménnyel, biztonságosabb és fejlettebb változatban, mint a 1430-as Estate volt a saját idejében.
Miből lett a cserebogár? Így változott a külső
A média a SEAT 1430 esztétikáját a „funkcionális és elegáns” jelzőkkel illette. Mellette a SEAT Leon Sportstourer szinte organikusnak tűnik, amelyet a levegő áramlása modellezett, megőrizve a tiszta, pontos, merész stílust. Az integrált, kiemelkedő lökhárítók esztétikai és szerkezeti szempontból nagy kihívást jelentenek a 1430-as lökhárítói után. A hátsó lámpák kiemelkedően nagyok voltak az 1430-as szedánon, kisebbek az 5-ajtós változatban, de működőképességük elhalványul az új SEAT Leon teljes LED világításával összehasonlítva.
Miután 1970-ben nem volt sokféle modell a piacon, a SEAT 1430-ast jól megkülönböztették a többi autótól négyzet alakú kettős fényszórói. Abban az időben a „csodálatos világítás”-sal jellemezték a gépkocsit. Ugyanaz a minősítés az új SEAT Leon Sportstourer esetében is megtalálható, ugyanis a Full LED technológia is egyértelműen felismerhető stílust kölcsönöz az új Leonnak.
A SEAT 1430 Estate 3 centiméterrel magasabb volt, mint a szedán, de alig több, mint 1 centiméterrel volt csak hosszabb. Ma az új Leon Sportstourer 27 centiméterrel hosszabb, mint az új 5-ajtós SEAT Leon. Nagyobb mérete ellenére – 60 centiméterrel lett hosszabb, mint az 1430-as volt – a SEAT Leon olyan manővereket tud megtenni, amelyek 50 évvel ezelőtt a sci-fi kategóriába tartoztak. Köszönhető mindezt a parkoló radarnak, a tolató kamerának, az automatikus parkolórendszernek vagy a kihajtást segítő rendszernek.
A cikk a következő oldalon folytatódik.