Idén tizenötödik alkalommal állította össze a bolygó legértékesebb márkáinak rangsorát, a BrandZ Top 100 listát a Kantar Millward Brown piacelemző szervezet. Az autóipari szereplők mezőnyét idén tizenharmadszor – sorban nyolcadik alkalommal – a Toyota vezeti. Vagyis ez a legértékesebb autómárka a világon.
Koronavírus-járvány: kinek ártott, kinek használt?
A 2020. évi felmérésre alapvetően rányomta a bélyegét a globális koronavírus-járvány. Minden korábbinál nagyobb mértékben nőtt az online kiskereskedelem jelentősége. De feltűnő az internetes kereskedelemmel (Amazon, Alibaba, Tencent), illetve az elektronikus fizetéssel (Visa, Mastercard, PayPal) foglalkozó vállalatok értékének emelkedése. A digitális technológiai és szórakoztató platformokat működtető vállalatok növekedését is ki lehet emelni. A középmezőny élén az Instagram 47 százalékkal, a Netflix 34 százalékal erősödött 12 hónap alatt. A világ 10 legértékesebb vállalata a BrandZ Top 100 lista szerint sorrendben: Amazon, Apple, Microsoft, Google, Visa, Alibaba, Tencent, Facebook, McDonald’s, Mastercard.
A cikk a következő oldalon a világ legértékesebb autómárkáival folytatódik.