Habár a Lotus 3-Eleven 2018 óta nincs gyártásban, ettől függetlenül a mai napig ez az egyik legmenőbb szuperautó, ami valaha létezett. A Supercar Blondie által felkutatott modell ráadásul kategóriáján belül is különleges. Fekete és arany fényezése ugyanis a Lotus-csapat 1970-es Forma 1-es időszakát idézi fel.
A Lotus 3-Eleven szuperautó és Supercar Blondie
Supercar Blondie az egyik legnépszerűbb csajos-autós csatorna a YouTube-on. Közel 4 millió feliratkozó nézi hétről hétre, ahogy Alex a legmenőbb szuperautókat kutatja fel elsőroban Abu-Dzabiban, Dubajban és szerte az Emírségekben.
Tető, ajtó nincs, de leszerelhető kormánykerék van
A 3-Eleven ugyanarra a platformara épült, mint az Evora és az Exige, mégis ez az a modell, amely formatervezésében a legemlékezetesebb lett. Kezdjük ott, hogy az autónak nincsen se tetőszerkezete, sem nyitható ajtajai, ezekért viszont kárpótol a hatalmas hátsó légterelő szárny, a versenydiffúzor, valamint a lenyűgöző sportbelső. A versenyautókhoz hasonlóan leszerelhető kormánykerék pedig már tényleg az autó non plus ultrája.
A motorháztető alatt meglapuló motor egy igazi szörnyeteg: a supercharged, 3,5 literes hathengeres motor magabiztosan hozza a 430 lóerőt. Ez 20-szal több, mint egy hagyományos 3-Eleven, és csupán 30 lóerővel marad el az autó versenyzésre alkalmas modelljétől.
Az autó még ezekkel a számokkal is elmarad a Ferrarik vagy McLarenek teljesítményétől, ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a Lotus 3-Eleven csupán 925 kilogrammot nyom. A súlyának köszönhetően az autó képes állóhelyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsulni 100-ra. Ezzel az eredménnyel pedig éppen csak elmarad a legtöbb nívós sportautó képességeitől.
Az angol, főleg versenyautók gyártására specializálódott Lotus-ról már esett szó a Drive Me Baby-n, legutóbb a női autóversenyzőket bemutató cikkünkben említettük meg. Akkor Vogel Adrienn gyorsasági- és raliversenyző apropóján, akinek tehetségére először 2012-ben, éppen a Lotus Ladies Cup-on figyeltek fel. Itt a szezont négy futamgyőzelemmel és öt dobogóval zárta.
Forrás: Topspeed, YouTube