Elsősorban spontán utakhoz használják a közösségi autókat az immár egy éve a magyar piacon működő, tavaly megújuló SHARE NOW felhasználói. Nagyjából minden hatodik ügyfél munkába vagy iskolába járásra veszi igénybe a szolgáltatást – derült ki a cég felmérésből. Mindjárt azt is eláruljuk, milyen új modellekkel bővül idén a flotta.
Saját kocsit válthat ki a közösségi autó
Habár a legtöbben tehát spontán ülnek be a közösségi autók volánja mögé, az arányok megfordulnak a szolgáltatás gyakoribb használata esetén. Minden második felhasználó, aki száznál több alkalommal közösségi autózott a SHARE NOW-modellekkel, a munkába vagy iskolába járást jelölte meg legfontosabb motivációjának. Ez azt mutatja, hogy a közösségi autózás szerves részévé vált a városi közösségi közlekedésnek az elmúlt években.
3 millió SHARE NOW perc
Az autómegosztó népszerűségét a felhasználási adatok egyértelműen igazolják: több mint 3 millió percet vezettek a közösségi autó használói, az átlagos használati idő bérlésenként pedig a MINI Cabriók esetében volt a legnagyobb, ezeket 40 percnél hosszabb időre bérelték. A megtett utak átlagos hossza 8,5 kilométer. A leghosszabb út pedig ennek majdnem százszorosa, összesen 828 kilométer volt. A rekorder felhasználó az egynapos bérlési csomagot igénybe véve autózta be teljes Kelet-Magyarországot egy X1-es BMW-vel a Budapest–Szeged–Kecskemét–Debrecen-Budapest útvonalon.
A járványhelyzetben sem mérséklődött az érdeklődés, sőt, sokan a tömegközlekedés biztonságos alternatívájaként használták az autókat.
A felhasználók közel háromnegyede rendelkezik saját autóval, minden ötödik válaszadó háztartásában két autó is van, a közösségi autó tehát a következő autó vásárlását válthatja ki. Ezt támasztja alá az is, hogy a felhasználók fele nyilatkozott úgy, hogy egy ideális autóflottában minden élethelyzethez és célhoz illeszkedően kell, hogy legyen többféle modell. 20 százalékuk pedig úgy, hogy a márka és a modell is teljesen mindegy, csak az úti céljukhoz vigye el őket a kocsi. Érdekesség, hogy sem extrákkal felszerelt autók (11 százalék), sem az elektromos (17 százalék) autók iránt nincs meghatározó érdeklődés, pedig a szakértők szerint egyértelműen az e-autózás határozza meg a jövőt.
A cikk a következő oldalon folytatódik.